Afbeelding

Erica Zeer werkt hard aan een groot en tevreden klantenbestand

vaste rubrieken

Editie: Week 8, Jaargang 23 |

DELFT – Erica Zeer werkt alweer vijf jaar bij RODI Media zh. Als media adviseur is zij verantwoordelijk voor een aantal speciale pagina’s die wekelijks de krant Delft op Zondag sieren.

“Zoals de Kijk op de Wijk pagina”, legt Erica uit. “Elke week lichten we er een Delftse wijk uit. De pagina kun je wekelijks op z’n vaste plek naast de gemeenteberichten vinden. Hij is gevuld met adverteerders uit de desbetreffende wijk en bovendien vind je op de pagina twee verhalen met ondernemers uit de wijk. Iedere ondernemer die op de pagina adverteert krijgt één keer per jaar een redactioneel artikel op de pagina. Omdat we zeven wijken onderscheiden komt elke wijk na zeven weken weer voor het voetlicht. Eenzelfde principe hanteren we met de Den Hoorn-pagina. Die verschijnt een keer per maand en is gevuld met advertenties en redactionele artikelen uit Den Hoorn. Deze pagina kent nog een heel leuk aspect. Elke maand staat er een puzzel op de bladzijde. Dat die op prijs wordt gesteld blijkt uit het feit dat er heel veel goede inzendingen per post en per mail worden ingestuurd. Uit de inzendingen trekken we een winnaar die een cadeaubon verdient. Die bon kan besteed worden bij de adverteerders. Doel van de pagina’s is uiteindelijk om de lezers zicht te geven op wat er zich in de wijken allemaal afspeelt.”

Het werk brengt Erica in contact met veel verschillende mensen. “Dat maakt mijn werk zo aantrekkelijk. Geen dag is hetzelfde. Ik ontmoet veel mensen, hetzij aan de telefoon hetzij in levende lijve als ik de bedrijven bezoek. Naast de Kijk op de Wijk- en de Den Hoorn-pagina ben ik ook verantwoordelijk voor de restaurantpagina. Ook daarop vind je naast advertenties, redactionele artikelen. De redactionele inbreng is denk ik wel een sterk onderdeel van onze krant.”

Delft op Zondag komt op gezette tijden uit met specials: speciale kranten die bepaalde maatschappelijke aspecten behandelen. “Zo verschijnt binnenkort bijvoorbeeld de Zorgspecial, maar we geven ook de Mode- en Woonspecial en dergelijke uit. De dikte van specials is afhankelijk van het aantal bedrijven dat erin adverteert. Hoe meer adverteerders, hoe dikker de krant.”

Het verkopen van advertenties is Erica op het lijf geschreven. “Je moet op de eerste plaats geloven in je product en je moet positief in je werk staan. Met een chagrijnig gezicht verkoop je niks. Verder is het belangrijk dat je goede contacten onderhoudt met je adverteerders. In de loop van de tijd leer je de mensen kennen en weet je ongeveer wel wat ze willen. Hoe de advertentie eruit moet komen te zien en hoe groot hij moet worden. Een enkele keer gaat er wel eens iets mis. Dat is jammer en daar baal ik dan stevig van. Maar die enkele keer dat iets fout is gegaan lossen we de problemen meteen en in overleg met de klanten op. Vandaar dat we bij RODI Media een groot en tevreden klantenbestand hebben.”

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12