Afbeelding

Vitesse Delft verbindt zijn naam aan Vrienden van Reinier en War Child

sport

Editie: Week 36, Jaargang 22 |

Frank Hopstaken en Rowena Timmermans zijn een bestendige relatie aangegaan. Op het voetbalshirt zijn daar de eerste resultaten van te zien. (foto: Roel van Dorsten)

DELFT – Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een thema waar bedrijven al jaren mee werken. Ook in de voetballerij vinden we steeds meer clubs die hiermee aan de slag gaan. Op de borst van de spelers van Vitesse Delft prijkt dit seizoen het logo van stichting Vrienden van Reinier, terwijl hun rug wordt opgesierd met het War Child logo.

Vitesse Delft is hier zeker niet de enige club in: zo speelt DVC al enige jaren met Kika op de Borst, loopt Den Hoorn tijden warm voor Fight Cancer en stelde Full Speed de afgelopen jaren de belangrijkste sponsorplek op het tenue ter beschikking van Inloophuis Debora.


“We zijn afgelopen jaar als vereniging een nieuwe weg ingeslagen en deze stap sluit daar naadloos bij aan”, vertelt Frank Hopstaken, voorzitter van Vitesse Delft. “Als bestuur hebben we eerst een conceptplan voor maatschappelijke partners gemaakt. Hierbij hebben we een lijst gemaakt van lokale, regionale en (inter-)nationale partners waar we een goed gevoel bij hebben.”

'WE HOPEN BEWUSTWORDING ONDER ONZE LEDEN TE BEREIKEN'
Die lijst werd voorgelegd aan een groep van acht sponsoren die deze vorm van reclame mogelijk maken. “We waren er al snel uit. We hebben al eerder acties op poten gezet voor de Vrienden van Reinier en die samenwerking is goed bevallen. Het andere goede doel werd War Child, dat in oorlogsgebieden veel goede dingen doet met voetbal. Op deze manier komt de driehoek tussen voetbal, goede doelen en het bedrijfsleven bij elkaar. Daarnaast hopen we bewustwording onder onze leden te bereiken; er zijn ergere dingen dan een kans missen. Daarom hebben we ook de selectie bij dit project betrokken.”


Rowena Timmermans, fondsenwerfster bij stichting Vrienden van Reinier was blij verrast toen ze door Hopstaken werd benaderd. “Ik voelde me vereerd; vind het ook bijzonder hoe het allemaal tot stand is gekomen. De club heeft ons benaderd dat ze vooral iets voor kinderen willen doen en daarvoor zijn bij ons genoeg mogelijkheden. Wij zorgen voor middelen om het ziekenhuisverblijf te veraangenamen en daarbij is de jeugd natuurlijk een speciale doelgroep.”
Die steun bestaat wat Hopstaken betreft niet alleen uit een bijdrage in de kosten. “Zo willen we in het ziekenhuis een voetbalhoek voor kinderen inrichten en zullen we op termijn ook proberen om chronisch zieke kinderen naar ons sportpark te halen om een wedstrijd te bekijken. Maar we zullen natuurlijk met onze leden ook acties ondernemen om geld in te zamelen voor het goede doel.”


Rowena Timmermans is blij met deze aanpak en hoopt ook wat terug te kunnen doen voor Vitesse Delft. “Het zou mooi zijn als er een soort kruisbestuiving ontstaat. Zo zouden de specialisten van het ziekenhuis bijvoorbeeld voorlichting kunnen geven over sportblessures of alcoholgebruik van jongeren.”

'WE ZIJN EEN BESTENDIGE RELATIE AANGEGAAN'
Frank Hopstaken staat hier zeker voor open. “We zijn een bestendige relatie aangegaan en in de loop van de tijd zal die steeds verder gestalte krijgen. Er is sinds oktober, de tijd waarin de plannen speelden, een stevig fundament gelegd en daar gaan we nu op verder bouwen.”
Rowena Timmermans kijkt daarnaar uit. “Toen Vitesse Delft de Stad Delft Bokaal won stond er een prachtige foto in de krant met ons logo op de borst van de spelers. Daar was ik best trots op. Het was ook andere verenigingen opgevallen, want er waren verschillende verenigingen die vroegen of we hen ook wilden sponsoren. Toen ik uitlegde hoe ons partnerschap eruit zag, waren ze toch wat minder geïnteresseerd. Daarom zijn we natuurlijk ontzettend blij met een partner als Vitesse Delft!”

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12