Afbeelding

Ruud Slagmolen wist er in mindere tijden juist meer uit te halen

Algemeen

Editie: Week 37, Jaargang 22 |

Ruud Slagmolen maakt al jarenlang bladen, maar verzorgt sinds twee jaar ook magazines die online komen.

DELFT – De Kracht van Delft gaat dit jaar weer gepaard met een verkiezing. Dit keer wordt gezocht naar de Delftse ondernemer die in economisch mindere tijden toch nieuwe handel weet te creëren. Delftenaar Ruud Slagmolen van Onlineblad.nl is één van de ondernemers die zich al heeft aangemeld.
Slagmolen vernam in de krant Delft op Zondag over de verkiezing, vertelt hij. “Ik las dat werd gezocht naar ondernemers die in staat waren te veranderen, innovatief zijn in hun productaanbod èn zich weten te onderscheiden. Toen dacht ik: aan die eisen voldoe ik wel.”
Ruud Slagmolen is freelance tekstschrijver, fotograaf, bladenmaker en communicatieadviseur. Daar zijn er velen van, dus bedacht hij een vernieuwend concept om net even iets anders dan al z’n concullega’s te doen. Hij verzorgde al vaker de productie van relatiemagazines, maar in economisch mindere tijden hebben niet alle bedrijven en organisaties daar voldoende budget voor. “Bovendien drijven druk- en verzendkosten de prijs omhoog. Samen met vormgever en webbouwer Len Blonk ontwikkelende ik een flexibel format voor een voordeliger digitaal blad. Dat format bieden we gratis aan: dat maakt de uitgave haalbaar.” Onder meer het ontwikkelde format, de kosten en voorbeelden van gerealiseerde producties staan nu op de speciale website www.onlineblad.nl. “Het format kun je flexibel invullen; voor de één als magazine, voor de ander als jaarverslag of zelfs als bijzondere eindejaarswens. Elk nummer is maatwerk en altijd in de ‘look & feel’ van de klant”, vervolgt Ruud Slagmolen, die de teksten, foto’s en coördinatie van zo’n blad verzorgt.

Schot in de roos
Het initiatief is een schot in de roos. De afgelopen twee jaar maakten ze al zo’n twintig online magazines. “Zij krijgen voor een aantrekkelijke prijs een uniek en professioneel blad. Klanten vinden dat prettig.” Een andere reden voor hun succes is, merkt Slagmolen op, dat ze een compleet product aanbieden, maatwerk leveren en buiten de gebaande paden meedenken. “We proberen de klant zoveel mogelijk te ontzorgen.”
De economische crisis bracht voor veel ondernemers de nodige ellende. Niet voor Ruud Slagmolen. “Dit initiatief is juist deels vanwege de crisis ontstaan. Voor sommige opdrachtgevers maakte ik voorheen vier bladen per jaar. Plots hadden ze daar geen budget meer voor. Toen dacht ik: als dit zo doorgaat hou ik straks geen werk meer over.” Dus kwamen de twee met Onlineblad.nl. Ruud Slagmolen en Len Blonk hebben nu genoeg werk om handen. De crisis kreeg hen niet te pakken. Hij is inmiddels weer druk met drie nieuwe uitgaven. En als Slagmolen het even wat minder druk heeft, vertelt hij, gebruikt hij die vrije tijd niet om te shoppen of op het strand te liggen. “Dan ga ik júist aan de slag. Dan bedenk ik een nieuw concept en probeer ik nieuw werk te creëren.”
 


Wie, wat, waar?

Wat: De Kracht van Delft
Waar: Theater de Veste, Asvest
Wanneer: Maandag 24 november
Aanmelden voor evenement of verkiezing: Via www.dekrachtvandelft.nl
Wie: Ondernemers
Waarom: Elkaar inspireren en helpen

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12