Afbeelding

De Kracht van Delft gaat inspireren en op zoek naar de ondernemer van het jaar

Algemeen

Editie: Week 22, Jaargang 34 |

Marco Hofland van Rabobank Zuid-Holland Midden, Dennis Wiegman van RODI Media zh, Wilma Broeseliske van MKB Delft en Joris Kleinveld van VNO-NCW Delft.

DELFT – De Kracht van Delft is een jaarlijks terugkerend evenement van en voor Delftse ondernemers en elk jaar weer even anders. Het thema dit jaar is ‘creating business’. Bovendien is er net als vorig jaar een ondernemersverkiezing die aan dit thema is verbonden.

De veertiende editie van de Kracht van Delft is op 24 november. Delft op Zondag blikt nu alvast vooruit met de mannen en vrouw van de partijen dit het organiseren: Marco Hofland van Rabobank Zuid-Holland Midden, Joris Kleinveld van VNO-NCW Delft en Wilma Broeseliske van MKB Delft.


Zij hebben verschillende drijfveren om zich samen voor de alweer veertiende editie van de Kracht van Delft in te zetten. “Ik vind het belangrijk dat er een podium is voor Delftse ondernemers. Een plek waar ze ervaringen kunnen delen en elkaar kunnen inspireren”, zegt Kleinveld, voorzitter van VNO-NCW Delft. Ook Marco Hofland, directievoorzitter van Rabobank Zuid-Holland Midden, hecht veel waarde aan de inspirerende factor van de Kracht van Delft. “Het is heel belangrijk om partijen bij elkaar te brengen en samen na te denken over ideeën en oplossingen om de economie van Delft verder te brengen”, zegt hij. “Successen van de ene ondernemer zijn een inspiratie voor de andere. Daar zoeken we bewust naar in de opzet van het programma.” Ook Wilma Broeseliske van MKB Delft ziet het als een mooie mogelijkheid om het Delftse ondernemersklimaat te verbeteren. “Bovendien brengt het de trots op Delfts ondernemerschap goed in beeld. Er zitten enorm veel innovatieve ondernemers in Delft. Mensen die kansen zien, ook in deze tijden. Het is goed èn nodig dat zij elkaar weten te vinden en samen het ondernemersklimaat versterken.”

Verkiezing
- De Kracht van Delft wordt dit jaar gecombineerd met een ondernemersverkiezing. Waarom?
Hofland: “Zo’n verkiezing werkt inspirerend, dat merkten we vorig jaar al met onze verkiezing van meest succesvolle Delftse online-ondernemer. Het is bovendien een leuke manier om ondernemers extra in het zonnetje te zetten. Je geeft ze zo een podium om hun verhaal te vertellen en hun succes te vieren.”
-Het thema is dit jaar ‘creating business’. Waarom is hiervoor gekozen?
Hofland: “Als de crisis ons één ding heeft geleerd, dan is het dat je er in moeilijke tijden alleen met creativiteit uitkomt. Hoe schakel je op tegenslagen en hoe ontdek je nieuwe kansen? Daar zijn goede voorbeelden van. Laten we die naast elkaar zetten en naar boven halen, zodat anderen denken: Dat zou ook voor mij een idee kunnen zijn. Ik mag gelukkig elke dag zien en ervaren hoe opvallend veel innovatie en creativiteit er in Delft is. Het is goed om dit voor het voetlicht te brengen, ook ter inspiratie van anderen.”
Broeseliske: “Er is nog genoeg handel te vinden, alleen vraagt het een andere manier van kijken naar de situatie. We zien dat veel ondernemers het moeilijk hebben. Een aantal gaat als bedrijf een andere kant op, door hun fysieke handel bijvoorbeeld meer te combineren met online zaken doen. Het gaat als ondernemer altijd om business creëren. De één heeft daar in deze tijd en met dezelfde beperkingen meer moeite mee dan de ander. We willen de krachten bundelen.”

Aanraden
Hofland, Kleinveld en Broeseliske kunnen iedere Delftse ondernemer aanraden om maandag 24 november alvast vrij te houden in de agenda. “Je zult dan zien wat in Delft allemaal gebeurt”, begint Kleinveld. “Er zitten hier zó veel mooie en succesvolle bedrijven. Soms gaat het om wereldmarktleiders, terwijl je hun bedrijf in eerste instantie niet eens kent. Het wordt weer een leuk event, nog beter dan de vorige keer. Een avond voor en door Delftse ondernemers. Het lijkt me mooi als ze in de toekomst over Delft zeggen dat dit de stad is waar men denkt in mogelijkheden. Dit soort evenementen helpen daarbij.” “Het is”, voegt Wilma Broeseliske eraan toe, “ook voor het netwerken goed om naar de Kracht van Delft te komen. Je zult zien dat er ontzettend veel kracht in Delft zit. Het is de kunst die kracht te benutten.”

 

Kracht van Delft en krant Delft op Zondag

De krant Delft op Zondag is dit jaar mediapartner van de Kracht van Delft. Dat betekent dat de komende maanden zeer regelmatig op het evenement wordt vooruitgeblikt. Zo komen alle genomineerde ondernemers van het jaar aan bod en vertellen ze in deze krant over hun succes. Een vakjury èn lezers van Delft op Zondag bepalen vervolgens wie de ondernemersverkiezing wint. “Als op het gebied van ondernemers zoiets groots wordt georganiseerd dan verbinden wij hier als krant Delft op Zondag natuurlijk graag onze naam aan”, zegt Dennis Wiegman van RODI Media. “Bovendien is het voor ons prachtig om zulke mooie en inspirerende verhalen van succesvolle Delftse ondernemers met onze lezers te delen.” Hou Delft op Zondag de komende tijd in de gaten voor al het laatste nieuws over hèt Delftse ondernemers-event van het jaar.

 


 

Wie, wat, waar?

Wat: De Kracht van Delft
Waar: Theater de Veste, Asvest
Wanneer: Maandag 24 november
Aanmelden voor evenement of verkiezing: Via www.krachtvandelft.nl
Wie: Ondernemers
Waarom: Elkaar inspireren en helpen

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12