Afbeelding

Delftse ondernemers willen en gaan meer online

Algemeen

Editie: Week 6, Jaargang 22 |

Delft Verdient Online wil zowel online shoppen als het shoppen in de binnenstad bevorderen.

DELFT - Meer klanten en meer omzet genereren. Welke ondernemer wil dat niet? Om de ondernemers hierbij te helpen, heeft een aantal partijen in de stad de handen ineen geslagen. 

Op initiatief van het MKB Delft en in samenwerking met andere partijen organiseert Delft Marketing in de komende periode vier themasessies onder de noemer Delft Verdient Online.  Tijdens de themasessies leren Delftse ondernemers hoe zij meer omzet kunnen genereren via hun online-kanalen.


Michiel Kraaijeveld, voorzitter van de MKB Delft, vindt in dit initiatief vooral de samenwerking bijzonder en het feit dat de workshops stadsbreed en gratis worden aangeboden. “Alle ondernemers van Delft mogen meedoen, dus niet alleen de ondernemers in de binnenstad. Iedereen is welkom; van bloemist tot groothandel en van horeca-ondernemer tot zakelijke dienstverlener.”
Michiel Kraaijeveld vindt het initiatief geslaagd als de lokale partijen na afsluiting van de sessies de handen ineen slaan en tot een plan komen om het online ondernemen in de stad verder uit te bouwen en te realiseren. De doelgroep waar Delft zich op richt, koopt aantoonbaar steeds meer op internet. Een combinatie van een fysieke winkel in Delft en online activiteiten van deze ondernemers zal de omzet stimuleren. Delft Verdient Online biedt tools waarmee ondernemers meer uit het web kunnen halen, maar zal vooral aansturen op het verhogen van de ‘awareness’ bij ondernemers. Het MKB Delft is van mening dat veel ondernemers zich onvoldoende bewust zijn van de noodzaak om internet zichtbaar te zijn en dat er een kans ligt voor Delft om gezamenlijk (winkel)aanbod in Delft te presenteren op internet.


“Hoe mooi zou het zijn als Delft tot de top 5 van winkelsteden behoort ? En dat er geen onnodige omzet van klanten naar internetbedrijven of winkels uit andere steden gaat.  Als ondernemers hier goed mee aan de gang gaan, dan verwacht ik dat we steeds meer klanten van buiten Delft aantrekken. Het zou mooi zijn als Delft in de top 5 van winkelsteden  belandt”, zegt Kraaijeveld.
Het initiatief wordt door alle brancheorganisaties en hun achterbannen gedragen. Behalve initiatiefnemer MKB Delft en Delft Marketing zijn de volgende partijen betrokken bij de totstandkoming van de themasessies: Kamer van Koophandel, de Stichting Centrum Management Delft en Tussen de Geveltjes. Ook de Delftse bedrijven PKF Wallast en Exact leveren een bijdrage aan dit initiatief.
Tijdens de themasessies leren ondernemers hoe zij hun merk online beter kunnen profileren en hun verkoop kunnen stimuleren met behulp van internet. De eerste themasessie gaat over Online Marketing, Social Marketing & E-Commerce en vindt plaats op dinsdag 11 februari om 17.00 uur in Theater de Veste. Alle Delftse ondernemers zijn uitgenodigd en kunnen zich kosteloos aanmelden via www.delftverdientonline.nl.

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12