Afbeelding

Centre du Lac gaat al bijna 25 jaar voor kwaliteit en service

cultuur

Editie: Week 27, Jaargang 20 |

Jan van der Meer: “We hebben het binnen en ook buiten goed voor elkaar.”

PIJNACKER - Het is volgend jaar alweer een kwart eeuw geleden dat Jan van der Meer ‘thuis’ aan de Katwijkerlaan in Pijnacker met het Sauna en Beauty Centrum Centre du Lac begon. Deze oase van rust en verwennerij heeft tot nu toe alle stormen rustig doorstaan.

“Wij doen niet mee aan de rage om overal en nergens korting op te geven. Uiteindelijk betaalt de klant toch zelf die korting. Wij gaan voor kwaliteit en service voor een normale prijs”, zegt Jan van der Meer.

Centre du Lac richt zich niet op de massa en de grote aantallen. “We hebben alle voorzieningen die nodig zijn in een sauna- en beautycentrum, maar niet in veelvoud. Bij ons vinden de gasten zeven dagen per week rust en ruimte. Jarenlang zijn we bezig geweest met vernieuwen en uitbreiden, totdat het tijd werd voor verbeteren en het in stand houden van het bestaande. Alles moet het altijd doen, vinden wij. Een bezoeker komt zich hier een dagje lekker ontspannen en verheugt zich van tevoren op een bepaalde sauna – we hebben zeven verschillende – maar dan moet-ie wel te allen tijde beschikbaar zijn.”

Centre du Lac aan de Katwijkerlaan heeft alles ‘in huis’, maar ook in de buitenruimte is het heerlijk toeven. In de grote afgeschermde tuin rondom het centrum komt iedereen tot rust. De deskundige, ervaren en servicegerichte medewerkers van Centre du Lac staan elk moment van de dag ter beschikking van de gasten. “Kwaliteit en service komen op de eerste plaats, maar wel in verhouding met een reële prijs. In ons restaurant krijg je een heerlijke topbiefstuk van Nice to Meat, maar je zult op onze kaart geen enkel hoofdgerecht zien van boven de 25 euro. Het moet betaalbaar blijven. We hebben onze tarieven al enkele jaren niet meer verhoogd”, aldus Van der Meer.

Natuurlijk heeft ook Centre du Lac de crisis gevoeld. “Dat voel je als bedrijf alleen al, als mensen acht in plaats van tien keer per jaar komen. Tot nu gaat het goed, maar je moet als ondernemer elke dag weer scherp en attent zijn. Vergeet niet dat we hier door de week heen wel zestig mensen aan het werk hebben. Vakbekwame en gemotiveerde medewerkers, die met elkaar voor een goede werksfeer zorgen. Heel belangrijk is dat. Zo’n bedrijf als dit is teamsport: alle schakels moeten sterk zijn. Ik ben al ruim 23 jaar elke dag bezig om mezelf overbodig te maken, maar dat is nog steeds niet helemaal gelukt”, zegt Jan van der Meer lachend.

Hij heeft de afgelopen jaren de grenzen van zijn bedrijf leren kennen. “Onze gasten kunnen hier een dagje of een dagdeel ontspannen en zich lekker laten verwennen, maar van medische diensten houden wij ons verre. Je maakt keuzes en de praktijk wijst uit dat onze keuzes zo verkeerd nog niet zijn”, aldus Jan, die ‘oude’ en ‘nieuwe’ gasten van harte welkom heet bij Centre du Lac. Zie voor meer informatie de website www.centredulac.nl.

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12