Afbeelding

Tram 1 en 19 laten er geen onduidelijkheid over bestaan: Delft is top!

Algemeen

Editie: Week 13, Jaargang 21 |

Wethouder Junius (rechts), gastvrouw Barbara van Gelder en Evelien van der Kruit (Delft Marketing) zijn trots op de ‘I Like Delft’-tram. (foto Koos Bommelé)

 

DELFT – ‘I Like Delft!’ Dat roept iedere toerist die ooit in onze prachtige stad heeft rondgelopen. Maar sinds maandag staat het ook met enorme letters op de tramlijnen 1 en 19 geschreven. De ‘I Like Delft’-tram rijdt een maand lang door Delft en de regio. Een leuk moment voor wethouder Junius, die zich samen met haar ambtenaren en alle bevlogen Delftenaren druk maakt om de gastvrijheid van Delft wijd en zijd te verkondigen.
“De binnenstad van Delft heeft zoveel moois te bieden, ook voor de bewoners van het Tanthof en de inwoners van Scheveningen, Rijswijk en Den Haag. Wij hopen deze mensen met de Delft-tram te stimuleren om naar de binnenstad te komen. Vooral in deze periode vinden er veel leuke evenementen plaats zoals het keramiekfestival, de levende etalagedagen en het museumweekend.”

In opdracht van de Gemeente Delft zoekt Delft Marketing naar allerlei middelen om meer toeristische bezoekers naar de binnenstad van Delft te trekken. “We zijn er trots op dat we zo’n mooie stad als Delft mogen promoten en wat is er nu mooier dan dit te doen via een medium dat zich verplaatst? De binnenstad is zeker een bezoek waard. Vooral ook op zondag nu er steeds meer winkels open zijn,” aldus Evelien van der Kruit, directeur van Delft Marketing. “Het Paasweekend staat voor de deur en we zien de ‘I like Delft’-tram als een mooie opmaat voor weer een prachtig mooi toeristisch seizoen. Gelukkig weten al zo’n twee miljoen bezoekers ons jaarlijks te vinden, maar we streven altijd naar meer.”

Exclusief in Delft

De promotieactie is mede mogelijk gemaakt door de goede samenwerking tussen Delft Marketing en de HTM. Deze samenwerking heeft er mede toe geleid dat het Toeristen Informatie Punt (TIP) aan de Kerkstraat, onderdeel van Delft Marketing, vanaf aanstaande donderdag officieel verkooppunt is van de ov-chipcard en HTM-dagkaarten. Vooral het feit dat er in Delft nu ook dagkaarten van de HTM te koop zijn is een aanwinst voor de stad. Hiermee vergroot Delft de gastvrijheid voor bezoekers en toeristen. Tot nu toe was het voor bezoekers zonder ov-chipcard, zoals buitenlandse toeristen, niet mogelijk om alleen een dagkaart te kopen voor bijvoorbeeld een bezoek met de tram aan Den Haag of Scheveningen. Met de verkoop voldoet Delft Marketing aan de grote vraag naar dagkaarten van bezoekers in het TIP.

 

Wethouder Junius (rechts), gastvrouw Barbara van Gelder en Evelien van der Kruit (Delft Marketing) zijn trots op de ‘I Like Delft’-tram. (foto Koos Bommelé)

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12