Afbeelding

Zie, hoor en proef wat de stad te bieden heeft tijdens Blue Market Delft

Algemeen

Editie: Week 12, Jaargang 23 |

Raymond van Uffelen en Sandra van der Windt en bijna veertig andere ondernemers organiseren zondag 12 april de Blue Market Delft.

DELFT – Een groep van veertig Delftse ondernemers heeft de handen ineen geslagen. En hoe. Zondag 12 april laten zij tijdens het evenement Blue Market Delft zien, horen en proeven wat ze in huis hebben.

Dat gaat van 10.00 uur tot 18.00 uur gebeuren in het Armamentarium aan de Korte Geer. Initiatiefnemers Raymond van Uffelen van Ray Brandstore en Sandra van der Windt van Grandcafé De Sjees zijn gelijkgestemd als het over de Delftse binnenstad gaat. “Je hebt hier zoveel leuke winkeltjes, boetiekjes en horeca”, begint Sandra. “We hebben een supergave stad met een groot en divers aanbod.” Dat mag de wereld best weten. En iedereen die Blue Market Delft gaat bezoeken, zal dit ook meekrijgen.

Veel ondernemers liepen al langer met het idee om gezamenlijk een event te organiseren waar zij zich kunnen presenteren. Raymond van Uffelen zit nu één jaar met Ray Brandstore aan de Wijnhaven en wilde de daad bij het woord voegen. “Ik ben nog fris en fruitig, dus heb ik dit samen met Sandra opgepakt. Het gaat allemaal om één ding: Dat we op het gebied van mode, horeca, detailhandel, kunst en cultuur laten zien wat Delft te bieden heeft. Want we mogen als ondernemers best trots zijn op wat hier in Delft allemaal gebeurt.” Sandra van der Windt snapt dat niet iedereen in z’n vrije tijd alle uithoeken van de stad afspeurt naar leuke zaakjes. “Daarom zorgen we dat die op zondag 12 april allemaal op één plek te vinden zijn. Iedereen zal dan zien dat we in Delft een heel breed aanbod hebben. Het voormalige Legermuseum is daar een prachtige locatie voor.”

De detailhandel mag 12 april eigen stands inrichten, waar ze zichzelf en hun producten presenteren. Voor de horeca wordt een horecaplein ingericht waar Delftse zaken allerlei verschillende gerechten, hapjes of drankjes aanbieden. Voor wie wil zien wat Delftse modezaken in huis hebben, vinden drie verschillende modeshows plaatst. Deze worden gepresenteerd door Jandino Asporaat van Dinmar Fashionstore. Dj’s zorgen voor de achtergrondmuziek. Hindi & Bindi gaat de locatie in festivalsfeer brengen. Miss Morrison geeft een koffiecollege, Wesseling organiseert streetdance-workshops voor kinderen en er is een sigarenproeverij. Verder zijn ook een barbier en een verhalenverteller van de partij. “Het is allemaal heel divers, ja”, bevestigt Sandra. “Maar dat is Delft óók.”

Samenwerken
Raymond van Uffelen vindt het mooi om te zien hoe intensief al die verschillende Delftse ondernemers nu al samenwerken en elkaar versterken. “Onderling is al heel veel geregeld”, voegt hij eraan toe. “Juist die sfeer willen we creëren. Het wordt echt heel gaaf”, zegt Sandra.

Op www.facebook.com/bluemarketdelft hebben al zo’n 1700 regiogenoten aangegeven ook te willen komen. “Zoveel belangstelling hadden we niet verwacht”, zegt Sandra. “Het evenement is voor mij geslaagd als iedereen die komt een leuke dag heeft en na afloop winkels of zaakjes heeft ontdekt waarvoor ‘ie later terug wil komen naar Delft.” Raymond en Sandra hopen dat iedereen over drie weken wil komen zien, horen en proeven wat Delft allemaal te bieden heeft. “Laat je inspireren door wat Delft te bieden heeft”, besluit Raymond.

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12