Logo delftopzondag.nl
Ook het Hampshire Hotel in Delft heeft een toolkit, gemaakt door RODI, in ontvangst mogen nemen
Ook het Hampshire Hotel in Delft heeft een toolkit, gemaakt door RODI, in ontvangst mogen nemen (Foto: )

Toolkit voor Delftse horecaondernemers

DELFT - Maandag mogen horecaondernemers de deuren weer openen. De verplichte maatregelen, nodig om coronabesmetting te voorkomen, vragen veel van ze. Om horecaondernemers te helpen, hebben Koninklijke Horeca Nederland afdeling Delft en de gemeente een gratis Delftse toolkit samengesteld, gemaakt door RODI Sign & Print.

Vóór alles moeten we voorkomen dat te grote bezoekersstromen leiden tot afsluiting van gebieden of – erger nog – een tweede lockdown. Het is dan ook van groot belang dat bezoekers goed worden geïnformeerd en gestuurd. KHN Delft en de gemeente Delft werken er samen hard aan om te zorgen dat de versoepeling van coronamaatregelen goed verloopt in Delft. Zodat ondernemers weer kunnen ondernemen en bezoekers hun verantwoordelijkheid nemen.

Drie plannen
Om de binnenstad goed bereikbaar te houden én ervoor te zorgen dat gasten anderhalve meter afstand bewaren, zijn er drie plannen opgesteld: een circulatieplan, een terrassen/terrasbotenplan en een warenmarktplan. Deze plannen zijn gemaakt in samenspraak met vertegenwoordigers in de stad, waaronder KHN Delft, SCMD, BOB en Delft Marketing.

Delftse toolkit
Onmisbaar voor een goed verloop is het informeren en sturen van bezoekersstromen. Om horecaondernemers daarbij te helpen én om een wildgroei aan borden en andere waarschuwingen te voorkomen, hebben KHN Delft en de gemeente een toolkit samengesteld met een Delfts tintje. Voor elke horecaondernemer is een gratis toolkit beschikbaar. De toolkit bevat een A4 en A3-poster, een deur/raam sticker, een vloersticker, banners voor op de website en bierviltjes, gemaakt bij RODI Sign & Print. Voor niet horecaondernemers wordt geïnventariseerd of er behoefte is aan een toolkit.

Cheyenne Toetenel
Meer berichten