Wethouder Ferrie Förster, Evelien van der Kruijt van Delft Marketing en Kees van Wijk van VVV Nederland.
Wethouder Ferrie Förster, Evelien van der Kruijt van Delft Marketing en Kees van Wijk van VVV Nederland.

Delft heeft weer een VVV-kantoor

Algemeen

DELFT - Het Toeristen Informatie Punt van Delft Marketing is sinds afgelopen woensdag officieel een VVV-locatie. Daarmee keert deze toeristenorganisatie terug in toeristenstad Delft.

VVV Nederland deed in het verleden vaker toenaderingspogingen om in Delft voet aan de grond te krijgen. "Toentertijd zei ik heel arrogant: 'Wat levert zo'n samenwerking ons op?' en 'wij zijn hier verder dan VVV'", zei Delft Marketing-directeur Evelien van der Kruit woensdag. "VVV heeft echter een goede inhaalslag gemaakt. Het is niet meer alleen de weg wijzen, maar het de gasten ook zo goed mogelijk naar de zin maken en gasten verleiden hier langer te blijven. Dat sluit volledig aan op de visie van Delft." Het Toeristen Informatie Punt kampt nog weleens met een zichtbaarheidsprobleem. "We hopen dat, nu hier VVV-logo's en borden hangen, die zichtbaarheid verbeterd. En VVV is natuurlijk het bekendste en best gewaardeerde toeristische merk van Nederland."
Ook VVV Nederland is blij dat Delft zich weer bij deze organisatie heeft aangesloten. "Het merk VVV zorgt aantoonbaar voor meer bestedingen in de plaatselijke vrijetijdseconomie en zal zeker ook van waarde zijn voor Delft", zei Van Wijk, die in de jaren '90 nog op het VVV-kantoor op de Markt heeft gewerkt. Wethouder Ferrie Förster noemde Delft een 'sterk merk'. "Het is de uitdaging dat merk te verkopen", voegde hij eraan toe. "Ook VVV is een sterk merk. Het is mooi dat die twee hier nu kunnen worden verbonden. Ik hoop dat beide partijen samen de schouders eronder gaan zetten om Delft nog beter op de kaart te zetten, zodat het aantal toeristen groeit en dat ze langer blijven. Dan is iedereen toch tevreden?"
Het 'nieuwe' VVV-toeristeninformatiepunt blijft - net als nu - 363 dagen per jaar open om toeristen en bezoekers te verwelkomen en de informeren. Jaarlijks maken zo'n 30.000 bezoekers hier gebruik van.