Afbeelding

Gamma Delft en Essent helpen iedereen graag aan lagere energierekening en meer comfort

Algemeen

Editie: Week 23, Jaargang 23 |

Amit Chedi, Esther Kerkhof van Gamma en Danny Geurtsen geven - indien gewenst - graag advies over het besparen op je energierekeningen en het vergroten van comfort in je huis.

DELFT – Danny Geurtsen en Amit Chedi zijn klantadviseurs van Essent en tegenwoordig dagelijks in Gamma Delft te vinden. Ze leggen hier op het ‘dak- en energieplein’ met zichtbaar plezier aan klanten uit hoe ze hun woning comfortabeler kunnen maken èn geld kunnen besparen.

Dat doen ze sinds eind april en de samenwerking tussen Gamma Delft en Essent is een succes. De adviseurs van Essent zijn in steeds meer Gammavestigingen in Nederland te vinden, waaronder die in Delft aan de Leeuwenstein 35. “We adviseren klanten en geven ze hier gratis een vrijblijvende energiecheck”, legt Danny Geurtsen uit. “We maken klanten bewust op hoe je kunt besparen met bijvoorbeeld zonnepanelen, keteladvies en isolatie.”

Zo lijken de kosten van een ketel soms hoog, maar verdien je die makkelijk terug als je vervolgens jarenlang op je stookkosten bespaart. En hoewel het van veel factoren afhangt, verdienen zonnepanelen zichzelf na gemiddeld zes tot acht jaar weer terug en kan het besparen beginnen. “Het is een goede investering voor de toekomst”, benadrukt Geurtsen. Een goed geïsoleerde woning kan bovendien, als je deze later wilt verkopen, meer opbrengen. Daarnaast is een goed geïsoleerd huis natuurlijk comfortabeler om in te wonen.

Besparen
Geurtsen en Chedi leggen klanten desgevraagd uit hoe en hoeveel ze kunnen besparen. “Dit kan soms oplopen tot 300 tot 600 euro per jaar”, weet Amit Chedi. Met enkele drukken op de knoppen laten de mannen het zien en wordt in één oogopslag duidelijk wat je bij welke leverancier zou moeten betalen. Een ander groot voordeel is dat de klantadviseurs van Essent je een hoop werk en gedoe uit handen nemen. “Wij maken een advies en een offerte op maat. De prijs die we geven wordt geen cent duurder.” Stemt de klant daarmee in, dan schakelt Essent binnen drie dagen de leveranciers en installatiebedrijven in die vervolgens aan de slag kunnen. Daarbij hoeven klanten niet per se op Essent over te stappen; ze kunnen gewoon bij hun huidige energieleverancier blijven. Willen ze wel overstappen dan is dit zo geregeld. “Het enige wat je tegenwoordig nog hoeft te doen is je meterstanden doorgeven – en dat is het”, weet Geurtsen. Klanten die dit doen krijgen direct een cadeaubon ter waarde van 150 euro, die meteen kan worden besteed bij Gamma Delft.

Stijgende lijn
De klantadviseurs van Essent zagen afgelopen tijd een stijgende lijn aan toeloop bij hun balie achterin Gamma Delft. “Gammaklanten zijn steeds meer vertrouwd met het idee dat we hier zijn”, zegt Geurtsen. “We merken bovendien dat mensen zelf ook steeds milieubewuster zijn. Ze komen vanzelf naar ons toe met vragen over bijvoorbeeld zonnepanelen.” Dat de klant zelf op een dergelijk fysiek energie-informatiepunt af kan stappen, is een groot voordeel ten opzichte van verkopers die plots voor je deur staan of opeens aan de telefoon hangen. “Daarnaast geven we helemaal vrijblijvend en gratis advies. Zegt een klant uiteindelijk 'nee' dan is dat uiteraard ook goed”, besluit Geurtsen.
Meer weten? Kom dan gerust naar Gamma Delft op de Leeuwenstein 35 of kijk op www.gamma.com.

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12