Afbeelding

Inloophuis Debora kan toenemende support goed gebruiken

Algemeen

Editie: Week 26, Jaargang 22 |

Een deel van de tien nieuwe partners van Inloophuis Debora tekende dinsdagavond, tijdens de netwerkbijeenkomst in De Brasserij, de contracten, een handeling die werd gevolgd door een groepsfoto, met links Paul Friskes. (foto: Koos Bommelé)

DELFT – Inloophuis Debora kan op steeds meer steun van ondernemers en bedrijven rekenen. Dat is mooi, want het Delftse inloophuis voor mensen met kanker en hun naasten wordt dusdanig goed bezocht dat het op termijn wil verhuizen naar een ruimer pand.


Dat liet Paul Friskes dinsdagavond weten in zijn speech tijdens een extra netwerkbijeenkomst van de Debora Partnership Club in De Brasserij. Friskes, sinds eind 2013 voorzitter van de Debora Partnership Club, blikte tevreden terug op zijn eerste periode als voorzitter. Toen hij hiermee begon had Debora nog 38 partners, inmiddels zijn dat er al 77. Dat moeten er in totaal honderd worden, gaf hij aan. “Want het aantal bezoekers van het inloophuis, dus onze gasten, is gegroeid van 2400 in 2012 naar 3500 bezoekers in 2014. Ook in 2014 zet deze groei door en verwachten we 4700 gasten te mogen verwelkomen. Dat is dus een verdubbeling in twee jaar”, zei Friskes. Zodoende groeit Inloophuis Debora aan de Aart van der Leeuwlaan wat uit haar jasje. “Op termijn willen we naar een wat grotere locatie om onze gasten de uiteenlopende en ontspannende activiteiten te kunnen blijven bieden, maar daar hangt ook een kostenplaatje aan”, sprak Paul Friskes de ondernemers toe. Hij vroeg hen daarom of zij hun relaties warm konden maken om partner of vriend van Debora te worden. 


Veel bedrijven en ondernemers gaven al het goede voorbeeld. Sommigen deden dat door voor drie of meer jaar partner te worden, anderen sponsorden het inloophuis in natura met bijvoorbeeld gratis gordijnen, weer anderen organiseerden evenementen waarvan de opbrengst naar Debora ging, zoals de spinningsmarathon van Koos van der Burg. Restaurant Moodz en Wijnbar Barrique organiseerden onlangs een Haringparty, waarbij een vaatje haring werd geveild waarvan de opbrengst – 2000 euro - naar Debora ging. Organisatoren George Zevenbergen van Moodz en Ron Hoogendoorn van Barrique deden daar nog eens 500 euro bovenop. Als klap op de vuurpijl meldden zich diezelfde avond spontaan tien nieuwe partners aan. Zij tekenden afgelopen dinsdagavond hun contracten voor de Debora Partnership Club. Het muzikale duo van Pharos, dat in China twaalf lang op nummer 1 in de hitlijsten stond en dinsdag bij De Brasserij belangeloos optrad, bracht ondertussen prachtige nummers ten gehore. Het was een mooie avond. Dat er nog vele mogen volgen…

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12