Afbeelding

Marco Hofland maakt thema voor de Kracht van Delft 2016 bekend

Algemeen

DELFT – 'Social business = serious business', dat is het thema van het jaarlijkse evenement de Kracht van Delft, dat komend najaar plaatsvindt.

Tijdens de Kracht van Delft wordt traditioneel de Ondernemer van het jaar gekozen. Deze keer is dat een ondernemer die aantoonbaar en met succes het begrip social business invulling geeft. Nominaties voor deze titel kunnen nu al worden ingediend.
Marco Hofland, directievoorzitter van Rabobank Zuid-Holland Midden, maakte afgelopen maandag tijdens de netwerkborrel 'Parel in de Randstad' in Delft het thema bekend van de Kracht van Delft 2016. Steeds meer ondernemers kijken naar meer dan alleen financiële winst. Een krachtige ontwikkeling die het verdient om in de schijnwerpers te staan tijdens het evenement op 21 november, met als doel te informeren en inspireren.
Sociaal ondernemers zoeken innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen. Zoals: wat te doen met ouderen die vereenzamen? Maar ook: hoe versnellen we de achterblijvende groei van duurzame energie of hoe creëren we banen voor mensen die aan de andere kant van de wereld in armoede leven?
Een sociale onderneming levert net als elke andere onderneming een product of dienst en heeft een verdienmodel. Geld verdienen is echter niet het hoofddoel, het is een middel om de missie te bereiken. De sociale onderneming is wereldwijd een groeiend fenomeen. Ook in Nederland groeit deze groep ondernemers met de dag.
Tijdens de Kracht van Delft worden ondernemers geïnspireerd, verrast en uitgedaagd. Met deze prikkels wil de organisatie bereiken dat Delftse ondernemers bewust omgaan met het ondernemen. Een deskundige jury kroont die avond de ondernemer die dat op dit moment al opvallend goed doet. Iemand nomineren of zelf in aanmerking komen voor de prijs kan via www.dekrachtvandelft.nl. Aanmelden als bezoeker van het event is mogelijk via dezelfde website.