Gedurfd ondernemen in moeilijke tijden

Algemeen

Nadine Ruijgrok van Ambiance Beauty sluit 2011 tevreden af en kijkt uit naar 2012.

DELFT - Ambiance Beauty sluit in december het tweede jaar in de Oude Kerkstraat in het hart van Delft af. Het bedrijf verhuisde in 2009 van de Molstraat naar het nieuwe pand, waar het zich sindsdien richt op professionele huidverbeterende behandelingen en producten. We kijken terug op het afgelopen jaar met eigenaresse Nadine Ruijgrok.

Het zijn onzekere tijden voor ondernemers in het hart van Delft. Er wordt in de media steeds meer geschreven over een aanstaande recessie en recent werd ook nog eens bekend dat steeds meer mensen hun aankopen via internet doen. Dat is Ambiance Beauty zeker niet ontgaan. “Wij merken ook dat mensen voorzichtiger met hun geld omgaan”, aldus Nadine. “Dat betekent niet dat we bij de pakken neer gaan zitten. Het betekent dat je nog beter met je klanten mee moet denken en we nog meer gefocust zijn op resultaat. Wij richten ons al jaren op professionele huidverbetering. Een beautybehandeling is bij ons nooit alleen ‘even lekker ontspannen’. Men komt naar Ambiance Beauty omdat men een mooiere huid wil! Wij merken dat mensen best bereid zijn om te investeren in hun uiterlijk, maar daar wel resultaat voor terug willen zien.” Om toch te groeien in een moeilijke economische periode heeft Ambiance Beauty er onder andere voor gekozen om te investeren in apparatuur die nog beter aansluit bij de veranderende behoefte van de klanten. Nadine: “Zo hebben we in oktober geïnvesteerd in de T Away. Met de T Away kunnen we snel en efficiënt veelvoorkomende huidproblemen als couperose, bloedblaasjes, pigmentvlekken, ouderdomsvlekken en steelwratjes laten verdwijnen. Dit kunnen we in korte behandelingen tegen hele vriendelijke prijzen. Onze klanten zijn hier heel erg enthousiast over. Investeren is een gedurfde zet in deze tijd. Het is ook zeker niet de beste oplossing voor ieder probleem. Continu kijken naar het bestaansrecht van je onderneming is dat wel. De markt verandert en dat betekent over het algemeen dat de ideeën die je twee jaar geleden had, nu niet meer gelden, of misschien aangepast moeten worden. Bij ons is dat goed uitgepakt. We sluiten 2011 tevreden af en kijken uit naar 2012!” En die webwinkel? “Daar zijn we niet bang voor. Die biedt niet de persoonlijke aandacht die wij bieden. Bovendien kunnen webwinkels jouw huid niet zien en voelen, waardoor ze nooit met het juiste advies kunnen komen…” aldus een zelfverzekerde Nadine. 

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12