Paul Althuis werd door burgemeester Marja van Bijsterveldt benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.
Paul Althuis werd door burgemeester Marja van Bijsterveldt benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.

Paul Althuis ontvangt koninklijke onderscheiding

Algemeen

DELFT - Paul Althuis heeft vorige week tijdens de traditionele lintjesregen een koninklijke onderscheiding gekregen. De oud-directeur van het Innovation & Impact Centre werd door burgemeester Marja van Bijsterveldt benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. 

Onder leiding van Althuis ontwikkelde de academische campus van de TU Delft zich tot toonaangevend innovatie-ecosysteem. Hij was de drijvende kracht achter de oprichting van de verschillende fieldlabs, incubators, scale-up-faciliteiten, innovatieclusters rondom baanbrekende technologie zoals quantum, samenwerkingen met grote bedrijven en organiseerde via Delft Enterprises toegang tot kapitaal voor spin-offs van de TU Delft. Hiermee was hij niet alleen van grote betekenis voor de stad Delft, maar ook voor de regio, provincie en ver daarbuiten.

Geliefd
Paul Althuis was bij het Innovation & Impact Centre een geliefde directeur en liet het bedrijf groeien van 2 medewerkers tot ruim 150 man. Marja Kreijns ondersteund dit namens het MT van het Centre: “Deze onderscheiding is dubbel en dwars verdiend. Los van alle ontzettend gave en baanbrekende projecten die Paul heeft opgezet, zit misschien wel de grootste waarde in zijn manier van leidinggeven. Wij herinneren hem als ontzettend fijne directeur die zijn medewerkers alle ruimte gaf bij het realiseren van ambitieuze ideeën.”

Althuis nam vorig jaar officieel afscheid na een carrière van ruim 40 jaar bij de TU Delft.