
Waterpoloënde walvissen winnen schoolwaterpolotoernooi!
sportDELFT - Het meidenteam van de Freinetschool, de waterpoloënde walvissen, werd kampioen van het schoolwaterpolotoernooi van zondag 23 juni. Ongeslagen pakten zij, na een spannende finale tegen het team van de Mariaschool uit Den Hoorn, de winst.
Zwem- en Waterpolovereniging d’ELFT organiseerde zondagmiddag 23 juni dit toernooi voor uiteindelijk negen basisschoolteams. In zwembad Kerkpolder deden kinderen uit de groepen 7 en 8 hun uiterste best om zoveel mogelijk doelpunten te scoren en er nog méér tegen te houden. In de finale, waarin de nummers één en twee van de poulefase voor de eindoverwinning gingen, bleef het tot het einde van de wedstrijd spannend, namelijk 1-1. Er moest dus een verlenging aan te pas komen om de winnaar te bepalen. Pas vlak voor het eindsignaal, gefloten door één van de talloze vrijwilligers, maakten de waterpoloënde walvissen het doorslaggevende doelpunt. En natuurlijk viel dat verlies de tweede finalist, Mariaschool 8D, zwaar. Dat de jongens in dat team maar liefst zeven teams áchter zich lieten, kon nog niet opwegen tegen de gevoelde teleurstelling. Daarmee was ook dit schoolwaterpolotoernooi een volwaardig sportevenement. Winnen, verliezen, teamgeest, plezier en tegenslagen: alle elementen waren aanwezig. Dit alles in een positieve, sportieve sfeer, waar d’ELFT graag op stuurt. De waterpoloafdeling kan overigens nog enkele kinderen, zowel jongens als meiden, een plek bieden in één van de jeugdteams komend seizoen, dus kijk bij belangstelling even op www.d-elft.nl/waterpolo.


