René van Dijk en Melanie Haaksma bij Nook Coiffeur, een van de deelnemende ondernemingen
René van Dijk en Melanie Haaksma bij Nook Coiffeur, een van de deelnemende ondernemingen

'Support Delft 2.0 wordt een digitaal warenhuis'

Algemeen

DELFT - Support Delft, het platform voor en door ondernemers, is steeds verder in ontwikkeling. Support Delft is ontstaan in de tijd dat corona de ondernemers in de stad hard trof. Inmiddels zijn de maatregelen flink versoepeld, maar dat betekent niet het einde voor het lokale platform. Integendeel: er wordt momenteel hard gewerkt aan een Support Delft 2.0!

Door Cheyenne Toetenel

Om Support Delft 2.0 vorm te geven, wordt samengewerkt door drie partijen. René van Dijk, Melanie Haaksma en RODI Media zh. René is crossmedia adviseur, eigenaar van Pixlbar en uitgever van de bezoekersgids Blue Pearls of Delft. Hij heeft de site ontwikkeld en een systeem opgezet waarbij ondernemers gemakkelijk zelf een profiel kunnen aanmaken. Melanie heeft een marketingachtergrond, is mede-eigenaar van STUDIO-2010 en binnenstadondernemer met haar INSTORE Conceptstore. Zij beheert de online community en het contact met de ondernemers. Ook RODI Media zh is bij het platform aangesloten. “Het partnerschap is goed voor de zichtbaarheid van de ondernemers", aldus René. "Delft op Zondag is een betrouwbaar medium en dat is onmisbaar om lokaal je naamsbekendheid, zichtbaarheid en bereik te vergroten." Melanie vult aan: "Met Support Delft verbinden we drie kennis- en netwerkbronnen met elkaar. Dat is mooi, want door te delen vermenigvuldig je. We kunnen elkaars kennis nu gebruiken voor iedereen."

Support Delft 2.0
RODI investeert in een Support Delft 2.0, waarvan de officiële naam binnenkort groots bekend zal worden gemaakt. "Wat we wel alvast kunnen verklappen, is dat het nieuwe platform een webshopfunctie krijgt, waardoor het een digitaal warenhuis van de stad wordt", vertelt Melanie. "Het is belangrijk voor de aantrekkelijkheid van de stad om in één oogopslag te kunnen zien wat er te beleven is in Delft en welke unieke boetiekjes we hier allemaal hebben. Je bereikt met dit winkeliersplatform niet alleen je eigen klanten, maar ook doelgroepen van andere Delftse winkels. En ondernemers die geen webshop hebben, kunnen op deze manier ook hun producten online aanbieden zonder het al te ingewikkeld te maken." Support Delft wil ook graag de samenwerking opzoeken met winkeliersverenigingen. "We willen er niet zomaar een webshop van maken, maar echt een winkeliersplatform waar je ook tips en trends kunt vinden. Denk bijvoorbeeld aan leuke Instagramwaardige plekjes, qua food, cultuur en mode. Elke week real time content, voor ondernemers en door ondernemers." Bram Rontberg Jr. van RODI Media zh vult aan: "Dit platform krijgt nu steeds meer vorm en ook gaan we de samenwerking aan met www.fietskoeriers.nl. Stel, je koopt wat bij drie verschillende winkels. Dan hoef je maar één keer af te rekenen en zorgen de fietskoeriers ervoor dat je alle producten ontvangt. Met de fiets, dus ook nog eens heel duurzaam." René laat weten dat de partijen momenteel in gesprek zijn met de gemeente. "Delft Marketing en het Ondernemersfonds hebben al aangegeven het initiatief te willen ondersteunen."

Lokale ondernemers
Veel lokale ondernemers hebben al aangegeven zeer positief tegen dit project aan te kijken. Maar waarom is het nou zo belangrijk om ondernemers met elkaar te verbinden? Marcel van Dinmar Fashion Store heeft daar wel een antwoord op: "Delft heeft superleuke boetiekjes en winkels, alleen heb ik altijd het gevoel dat de helft van de mensen dat gewoon niet weet." Dat merkt hij aan zijn eigen klanten, die vaak ook van buiten Delft komen. "Die zijn vaak zo verrast door Delft, hebben het altijd over dat het zo'n leuke en gezellige stad is." Marcel stuurt ze dan vaak door naar andere winkels. "Zo help je elkaar een beetje. Ik denk daarom ook dat Support Delft een goed platform is om Delft veel meer op de kaart te zetten. Het is goed om onze krachten te bundelen, om er samen een mooi shopgebied van te maken. Door zo'n platform voor de lokale ondernemers kun je dat wat meer kenbaar maken." Ook Joyce Hoogendoorn van het Boterhuis is vol lof. "We werken graag samen met Delftse ondernemers, want ik denk dat het goed is om de stad met z'n allen te promoten. Dat is ook de reden dat wij ons bij Support Delft hebben aangesloten. Samen zijn we sterker als Delft zijnde en kunnen we meer mensen naar de stad trekken." Tweewekelijks verschijnen video's van Delft op Zondag TV op onze socials. Houd deze in de gaten voor verhalen van meer lokale ondernemers.

Oproep
Het platform is momenteel volop in ontwikkeling. Daarbij staan de initiatiefnemers open voor suggesties. Wanneer zou jij naar zo’n platform gaan en wat zou jij daar graag op willen zien? Stuur gerust een bericht naar supportdelft@delftopzondag.nl!