
Natuurvriendelijke bloementuin en kwekerij opent in Delft
AlgemeenDELFT - Op zaterdag 20 juni vond de officiële opening plaats van Buitenbloem, een natuurvriendelijke en duurzame bloementuin- en kwekerij. De opening werd verricht door wethouder Frank van Vliet, die voor de gelegenheid een zonnebloemzaadje plantte.
Buitenbloem is een initiatief van Gaby Dam. De Nootdorpse zag noodzaak voor een duurzaam alternatief voor traditionele bloementeelt. “Bij Buitenbloem gebruiken we geen bestrijdingsmiddelen, geen kunstmest. We telen met het seizoen mee, in de volle grond, en we verkopen de boeketten lokaal.” Daarnaast hoopt Dam met Buitenbloem een plek te creëren waar ontmoeting en verbinding plaatsvindt.
Middels een succesvolle crowdfundingactie die meer dan 15.000 euro opbracht, wist Dam de financiering rond te krijgen: “Dat bevestigde mijn gevoel dat er zoveel mensenzijn die graag gifvrije bloemen kopen.” Bij Buitenbloem kunnen bezoekers niet alleen bloemen kopen, maar ook deelnemen aan rondleidingen en workshops, lezingen bijwonen en zelfs fotoshoots plannen.
Buitenbloem is te vinden op Landgoed Buitenleeft, aan de Middelweg 3a. Kijk voor meer informatie op www.buitenbloem.nl.







