
Delftse studenten steken Atlantische Oceaan over
AlgemeenDELFT - Op 12 december zal Team Out of the Blue beginnen aan de ‘World’s Toughest Row’. Binnen vier weken zal het team, bestaande uit Ierse en Nederlandse studenten in Delft, de Atlantische Oceaan oversteken om aandacht te vragen voor mentale gezondheid en klimaatverandering.
Het team bestaat uit de studenten Marko, Amir, Mark en Paul (zie foto). Via het GoFundMe-platform zijn de jongens een inzamelingsactie gestart om de nodige uitrusting te financieren.
“As a team with different backgrounds and rowing experience, this challenge and its uncertainties are new to all of us. Our goal is to inspire others to overcome adversity and to raise funds for mental health charities MIND Us and JIGSAW that provide essential support to young people. As engineering & science students passionate about sustainability we also want to highlight the impact of climate change on mental well-being and promote ocean literacy through partnerships with Reef Support and Sea Synergy.” - aldus de campagnetekst.
Om hun bijzondere reis te realiseren heeft Team Out of the Blue 20.000 euro nodig om de nodige uitrusting te financieren. Na de race zal de uitrusting verkocht worden en wordt de opbrengst gedoneerd aan de gekozen goede doelen. De jongens hebben op dit moment al ruim 15.000 euro opgehaald. Bekijk de campagne hier.
