Bas Verkerk, Jan Slagter, Bernd Schneider en Kees Garnaat (v.l.n.r.).
Bas Verkerk, Jan Slagter, Bernd Schneider en Kees Garnaat (v.l.n.r.).

'Nog meer reuring en acties rond Taptoe Delft'

Algemeen

DELFT – Taptoe Delft is een uniek, groots en geweldig evenement en ondernemers moeten meer de handen ineen slaan om hier samen iets mee te doen. Dat zei de bekende Delftse uitvinder en ondernemer Bernd Schneider, afgelopen woensdag tijdens een Taptoe-seminar.

Ook burgemeester Bas Verkerk en Jan Slagter van Omroep Max spraken de aanwezigen toe. Bas Verkerk benadrukte hoe trots Delft op de Taptoe is. Jan Slagter gaf aan dat de Taptoe Delft ook voor Omroep Max een succes is. De tv-registraties van dit evenement worden door meer dan een miljoen kijkers bekeken. Dus willen Max en Taptoe Delft hun samenwerking nog jaren voortzetten.
Bernd Schneider hoopt dat ondernemend Delft het evenement nog meer op waarde gaat schatten. "Voor sommigen is de Taptoe misschien een ouderwets begrip", begint Schneider. "Maar als je het programma ziet en die unieke muziekstukken hoort: dat is allesbehalve ouderwets. Ondernemers zouden er meer bij betrokken moeten worden. Dan kunnen we er anderhalve week lang een fantastisch evenement van maken dat veel bezoekers uit Nederland en zelfs uit het buitenland naar Delft trekt." Hij roept Delftse ondernemers op de koppen bij elkaar te steken en samen acties te verzinnen waar iedereen in Delft belang bij heeft. "Leuke acties die voor reuring in Delft gaan zorgen, of mooie speciale aanbiedingen. Dat moeten we met elkaar doen." Restaurateur en voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland Delft Ed Hoogendijk is daar eveneens groot voorstander van. "Heel veel bedrijven willen investeren in hun stad", weet Hoogendijk. "De Taptoe Delft is een geweldig evenement om met ondernemers dingen omheen te organiseren. Als je er weleens bent geweest dan weet je hoe gaaf het is. Taptoe Delft werkt alleen met vrijwilligers en levert topkwaliteit. Het heeft een landelijke uitstraling, dat moeten we omarmen. Ik hoop dat meer ondernemers dat voelen en zien en zich erbij aan willen sluiten."