
Lineth Beerensteyn tekent na vertrek bij Wolfsburg in Madrid
sportDELFT / MADRID - Onlangs tekende Lineth Beerensteyn een driejarig contract bij Real Madrid. Ooit begonnen in de jeugd van DHC, nu speelster van een van de grootste clubs van de wereld.
Wie het sportpark aan de Delftse Brasserskade oploopt kan er niet omheen: de namen en foto’s van de DHC legends. Tussen namen van onder meer Regi Blinker en Willem van Hanegem is ook de naam van Beerensteyn te vinden, ook zij speelde in het verleden namelijk voor DHC. Hierna werd Beerensteyn ontdekt door ADO Den Haag, waar ze twee keer de KNVB beker won en vervolgens werd opgepikt door FC Twente. In Enschede speelde Beerensteyn een sterk seizoen, mede door vier doelpunten in de Champions League. In 2017 tekende ze bij Bayern München, waar ze in vijf seizoenen één keer kampioen van Duitsland werd. Na haar tijd bij Bayern speelde ze twee jaar voor Juventus, waar ze de Italiaanse beker en supercup won. In 2024 keerde ze terug in Duitsland om bij Wolfsburg te gaan spelen, waar ze in haar eerste seizoen al topscorer werd. In april werd bekend dat ze haar contract niet wilde verlengen en niet veel later volgt nu dus haar overstap naar ‘De Koninklijke’.







