
De Kunstenaars van Kadmium #29
cultuurIn de rubriek 'De Kunstenaars van Kadmium' wordt op deze website om de week een andere kunstenaar belicht. Deze week deel 29: Rosemarijn van Limburg Stirum
Atelier: Anthony Duyckstraat 4, Delft
Website: https://www.rosemarijnvanlimburgstirum.nl/
Blog: http://rosemarijnvanlimburgstirum.blogspot.nl/
Facebook: https://www.facebook.com/rosemarijn.vanlimburgstirum
Rosemarijn van Limburg Stirum is sinds 2005 lid van Kadmium, voorheen de Sigarenfabriek. 'Ik ben schilder, werk figuratief, vaak abstraherend', legt ze uit. 'Behalve schilder ben ik graficus. Ik maak drukwerk, een combinatie van beeld en tekst'. 'De afwisseling schilderen-drukwerk is altijd belangrijk voor me. Het een beïnvloed vaak het ander. Als schilder werk ik vooral met olieverf en eitempera. Vooral landschap. Het laatste jaar heb ik vooral in die laatste techniek gewerkt. Het is helder, het licht van de kust, het water komt mooi uit, transparant. De laatste maanden ben ik weer teruggekeerd naar de olieverf, Nu is mijn kleine stadstuin het onderwerp, in de winter nu. Op de Lentesalon van Kadmium laat ik wintertuin zien: Wie zei dat in de winter de tuin doods is? Je vind er honderd kleuren. Van toverhazelaar tot sneeuwklokje'. Zo haal ik mijn onderwerpen steeds weer uit natuur en landschap. In het najaar volgt er hoop ik, weer een mooi drukwerk. Volg mijn onregelmatige blog, ik schrijf als ik wat te melden heb.
