Afbeelding

Boulevard of Music heeft ambitieuze plannen voor 2022

Algemeen

Met ruim 161.000 kijkers was het online muziekplatform Boulevard of Music opnieuw succesvol de afgelopen vier weken. Nieuwe schrijvers en popjournalisten van naam zoals Tom Blomberg, Wouter Bessels en Robert Haagsma traden toe tot het toch al zo sterk samengestelde team Boulevard of Music. Ook de Delftse popmuziek van vroeger en nu krijgt een prominente rol en honderden Delftenaren zijn inmiddels lid of volger op deze site van oprichter en initiatiefnemer Martin Reitsma. 

Reitsma vertelt aan Delft op Zondag: ‘Wat wil je ook als je prominente muzikanten zoals George Baker, Jan Akkerman, Getty Kaspers, Robert Jan Stips, Johnny Manuhutu, John Meijer, Rudy Bennett, AJ Plug, Bert Heerink, Beer Klaasse etc. als gastredacteur in je team hebt zitten. Het lezerspubliek smult van hun verhalen uit de vaderlandse popmuziek. Voor 2022 gaan we nog meer muzikale smaakmakers toevoegen. Zie het als een digitaal popblad met steeds meer lezers.’ Ook andere medebeheerders zetten zich volop in voor het digitale popblad.
Maar er worden momenteel meer plannen gesmeed voor komend jaar. Medebeheerders John Meijer en Joop Regoord hebben in overleg met Reitsma de aanzet gegeven om Boulevard of Music nog aantrekkelijker te maken voor de duizenden leden en volgers, met nog meer identiteit, een eigen stempel en eigen videoproducties die gaan over muziek in het bijzonder en cultuur in het algemeen. Er wordt zelfs een studioteam samengesteld met gerenommeerde en ervaren filmers zoals Hans Dijksterhuis, Meijer zelf, Wijnand Krabman en mediaman Ronald Mooiman. Ook Leo Scheen, Henk Knoester, Susanne de Rooij, Lily Armstrong, Aryan van Beugen, René van Broekhoven en Fenno Werkman zijn gevraagd om hun expertise op het filmvlak in dienst te stellen van Boulevard of Music. René van Broekhoven en Leo Wijers zijn sterke en boeiende schrijvers, terwijl popfotografen zoals Ron van Varik, Paul Bergen, Ronald van den Andel en Jerrold Mallee ook sterke bijdrages leveren met hun spectaculaire fotowerk. Ook afbeeldingen van de huisfotograaf van deze krant: Koos Bommelé heeft al diverse publicaties aangeleverd. Ook de samenwerking met René van Blijswijk van FB pagina Den Haag Beatstad nummer 1 is uitstekend.”
Meijer over zijn plannen ‘We willen op pad gaan om interessante culturele items op film te gaan vastleggen voor de Boulevard, bijvoorbeeld in Delft, Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar, Scheveningen, Gouda, Leiden, Schiedam, Vlaardingen en andere grote steden in onze regio. Ook een eigen You Tube kanaal zal worden aangemaakt om deze producties op te vertonen. Ook wordt gewerkt aan een aantal vaste programmaonderdelen die op een bepaalde dag geprogrammeerd kunnen worden, een horizontale programmering dus.Reitsma vult hem aan en merkt op: ‘ ik ben zelfs met een eigen band bezig waarmee we onze popreünies, film- en boekpremières nog meer kleur en muzikaliteit kunnen geven. Vorige maand was de Alquin filmpremière bij Rogier en Antoon Camijn van het Hampshire Hotel daar al een goed voorbeeld van. Ik verheug me om opnieuw met deze goede popmuzikanten te gaan samenwerken. John Meijer heeft een aantal goede suggesties op papier gezet waarmee we goed vooruit kunnen waardoor ons platform nog aantrekkelijk wordt en we komend jaar de 200.000 kijkers per maand nog kunnen overschrijden. Hoe meer mensen cultuur en muziek kunnen ‘snuiven en proeven’ hoe liever het ons is.
Naast Boulevard of Music heeft Reitsma inmiddels ook een nieuwe site op Facebook gemaakt, waarvoor zich al meer dan 700 mensen hebben aangemeld als lid en dat binnen drie dagen. Hij vertelt: ‘Naast de Boulevard of Music heb ik nu ook de Boulevard of Art, Culture and Music opgericht om nog meer aandacht aan cultuur te besteden. Je moet dan denken aan een theater- en filmagenda, film- en toneelnieuws, wereldmuziek, nostalgische issues, die mooie herinneringen aan vroeger oproepen, mijn interviews met prominenten uit de muziek, cabaret en andere culturele zaken. Er wordt goed op gereageerd en voorziet ook in een behoefte’
Reitsma besluit met de opmerking, we hebben al veel bereikt met het team, we hebben dit ook steeds belangeloos en zonder verdienmodel gedaan, terwijl de uitvoering steeds professioneler werd. Om onze komende planning nog beter uit te kunnen voeren zijn we thans wel op zoek naar sponsors, het leven is duur, de benzineprijzen rijzen de pan uit, de apparatuur zal op enig moment vervangen moeten worden en tal van andere zaken brengen ook kosten met zich mee. Onze eventuele sponsors kunnen wij een aantrekkelijk pakket bieden zodat ook hun merk, organisatie en product steeds bekender wordt en wij hen volop meenemen in onze publicaties. Indien U interesse heeft neem contact op via m.reitsma@outlook.com. Team Boulevard of Music wenst u een voorspoedig en bovenal gezond 2022.