Afbeelding

Bij Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak draait het om u!

Algemeen

De Hoven Passage is een audicien rijker. Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak is een geheel zelfstandige en onafhankelijke audicien waar de klanten volledige vrijheid hebben in merkkeuze, techniek en prijs. Persoonlijke begeleiding staat hierbij centraal.

Gediplomeerd audicien Hessel van Twist rolde tien jaar geleden in het vak en heeft ruime ervaring opgedaan in zowel binnen- als buitenland. “Vóór 2011 was ik facility manager, wat echt een kantoorbaan is. Ik miste het klantcontact en besloot mij te laten omscholen tot audicien. Vanaf dag één was ik enorm geboeid door dit kleine stukje techniek. Het is fascinerend om te zien hoe een gehoortoestel het leven van een slechthorende kan veranderen. Het is van toegevoegde waarde, zeker op sociaal vlak. Er zijn genoeg voorbeelden van klanten die door dit kleine stukje techniek uit hun sociale isolement zijn geraakt en zelfverzekerder zijn geworden. Dat geeft mij kippenvel.” Hessel heeft als audicien gewerkt in Engeland, zeven jaar examens afgenomen, veel leerlingen begeleid en in Nederland veel zelfstandigen geholpen. Hij is werkzaam geweest voor fabrikanten, ketens en als zzp’er bij zelfstandigen. “Nu ik jarenlang kennis heb vergaard is het tijd voor de volgende stap: een hoorspeciaalzaak met een vernieuwend concept.”

Persoonlijk
Bij de bij HoorProfs aangesloten Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak kan iedereen terecht voor advies, uitgebreid gehooronderzoek, inventarisatie van problemen door gehoorverlies, ondersteunende apparatuur en nazorg. De zelfstandig audicien is niet gebonden aan voorschriften vanuit een moederbedrijf en kan daardoor de klant een hoge mate van persoonlijke service en dienstverlening bieden. “Het feit dat ik mijn klanten persoonlijk wil begeleiden en niet als nummertje wil behandelen, is een belangrijke reden geweest dat ik voor mezelf ben begonnen. Daarnaast wil ik onafhankelijk niet afhankelijk zijn van een zorgverzekeraar of keten die enkel een eigen label aanprijst. Ik heb de vrijheid om mijn klanten een ruime keuze te bieden in hoortoestelmerken en -typen, de lengte van de proefperiode desgewenst te verlengen en de mogelijkheid te bieden om verschillende hoortoestellen uit te proberen. Alles om de klant zich goed te laten voelen bij het maken van een keuze. Ik wil een adviseur en begeleider zijn die klanten op een laagdrempelige manier laat kennismaken met een hoortoestel. Mocht de klant aan het eind van de proefperiode besluiten tóch niet toe te zijn aan een hoortoestel is dat geen probleem.”

Aanpastraject
Vanzelfsprekend begint Hessel van Twist met het vaststellen van uw klacht, het afnemen van een gehoortest en het inventariseren van de problemen door uw gehoorverlies in het dagelijks leven. Iets waar deze nieuwe hoorspeciaalzaak onderscheidend in is, is dat het de enige Delftse audicien is die naast de gebruikelijke gehoortest ook tympanometrie uitvoert. Hiermee wordt gekeken of het middenoor goed functioneert en of een eventuele doorverwijzing naar een arts nodig is. Het is een extra stukje expertise dat de kwaliteit borgt ten opzichte van de vele grote aanbieders.” Indien een doorverwijzing niet nodig is, wordt gestart met de hoortoestelaanpassing. “Het geselecteerde hoortoestel wordt ingesteld op uw gehoorverlies en daarmee start een proefperiode. Na één of twee weken plannen we een controleafspraak in, waar we de eerste bevindingen doornemen en ik correcties toepas. Opnieuw horen is topsport, dus we moeten stap voor stap te werk gaan en niet meteen met het geluid op honderd procent.” Hoe meer bevindingen klanten Hessel verschaffen, hoe persoonlijker de begeleiding wordt en hoe prettiger het hoortoestel voor u zal werken. “Ervaringen delen is belangrijk, want ik hoor het uiteraard zelf niet.” Na de proefperiode, vier tot achtis gebruikelijk, wordt een eindcontrole ingepland. “Maar in de tussentijd mogen klanten mij ook altijd benaderen met hulpvragen. Liever het hoortoestel een aantal keren bijstellen gedurende het aanpastraject dan dat klanten blijven lopen met een toestel dat voor hen niet optimaal werkt, want je gaat er uiteindelijk minimaal vijf jaar een relatie mee aan.”

Zorghoortoestellen voor 0 euro
In Nederland hebben we hoortoestellen die worden vergoed door de zorgverzekeraar. Dit betreft toestellen en diensten die door de zorgverzekeraar zijn ingekocht. Afspraken en procedures zijn vastgelegd in het Hoorprotocol waarmee u als cliënt wordt ingedeeld in een van de vijf categorieën die zijn gekoppeld aan een hoortoestellendatabase. Zo krijgt u voor uw hoorproblemen een hooroplossing waarbij het hoortoestel (deels) wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De meeste zorgverzekeraars vergoeden 75%, de overige 25% dient u in veel gevallen zelf te betalen. Maar niet bij Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak. “Ik vind dat de klant binnen de basiszorg weinig keuze heeft als op basis van een vragenlijst uit het Hoorprotocol een hoortoestelcategorie wordt bepaald. Daarom bieden wij als eerste zelfstandig audiciensbedrijf het zorghoortoestel aan voor 0 euro, uitgezonderd het budget polis waar een eigen bijdrage van 99 euro per toestel wordt gevraagd. U kunt desgewenst tegen meerprijs een nazorgpakket aanschaffen van onze ‘nazorgmenukaart’ voor controles, reparaties, diefstal et cetera.”

Vrijemarkttoestellen
Hessel start een aanpastraject altijd met een zorghoortoestel. Voldoet dit niet, kan er worden gekeken of een vrijemarkttoestel voor u beter werkt. De techniek binnen deze apparaten is verder, maar ze worden niet vergoed door een zorgverzekeraar. “Toch zijn ook deze hoortoestellen bij Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak zeer scherp geprijsd. Het is een misverstand dat zelfstandige audicienbedrijven duurder zouden zijn dan ketenbedrijven. Wij proberen het gat tussen de zorghoortoestellen en de vrijemarkttoestellen juist zo klein mogelijk te houden.” Binnen het beschikbare budget wordt gezocht naar de voor u meest geschikte hoortoestellen. “Alle merken hoortoestellen maken technisch goede hoortoestellen, maar door verschillende manieren van signaalbewerking kan het ene merk prettiger zijn in klankkleur dan het andere. Ook zaken als bediening, draagcomfort en technologieniveau spelen een rol in uw keuze. Merk, type of prijs zijn vooral afhankelijk van wáár u last van hebt en wát u verbeterd wil hebben.” Hessel van Twist zoekt samen met u uit welke situaties problemen met het gehoor opleveren en welke hoortoestellen voor u de beste oplossing bieden. “Bij ons kan de klant desgewenst hoortoestellen uit verschillende segmenten met elkaar vergelijken en zelf beoordelen of een duurder toestel voldoende meerwaarde heeft, zodat de klant zich niet hoeft af te vragen of het met een duurder toestel nóg beter zou kunnen.” Vooraf wordt duidelijk besproken wat de kosten zijn van ieder geselecteerd hoortoestel, de vergoeding door de zorgverzekeraar en het bedrag dat de klant eventueel zelf moet betalen.

Bescherming
Bij Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak kunt u bovendien terecht voor gehoorbescherming en wek- en waarschuwingssystemen. Deze laatste worden voor slechthorenden in veel gevallen volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Ook kunnen ouders bij de hoorspeciaalzaak terecht voor zwemdopjes op maat voor kinderen die veel last hebben van oorontsteking na het zwemmen.

Wilt u weten wat Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak voor u kan betekenen? U bent van harte welkom! Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak is op maandag geopend van 13.00 uur tot 17.30 uur, dinsdag tot en met donderdag van 9.30 uur tot 17.30 uur, vrijdag van 9.30 uur tot 18.00 uur en zaterdag van 9.30 uur tot 17.00 uur. De audicien werkt op afspraak. Maak een afspraak via afspraken@hoorspeciaalzaak.nl of bel naar 015-3690632. 

Meer informatie via info@hoorspeciaalzaak.nl en www.hoorspeciaalzaak.nl

Hessel van Twist Hoorspeciaalzaak

Papsouwselaan 474D 

2624 EP Delft