Rob Aarts, Shirley Janssen, Saskia Langstraat, Saiman Li, Niels Verboon en Henk van der Ster
Rob Aarts, Shirley Janssen, Saskia Langstraat, Saiman Li, Niels Verboon en Henk van der Ster

PLUS Tanthof: persoonlijke aandacht voor elke klant

Algemeen

DELFT - PLUS Tanthof aan de Bikolaan is voor veel klanten niet zomaar een supermarkt. Het is een plek waar zij zich al tientallen jaren meer dan welkom voelen, persoonlijk worden benaderd en het vriendelijke personeel graag een praatje met ze maakt.

Henk van der Ster zit al decennialang in het vak en is voor het winkelend publiek een bekend gezicht. “In 1983 begon ik met een noodwinkel op de Latijns-Amerikalaan en in 1985 ging ik aan de slag met deze PLUS-locatie”, vertelt de ondernemer. “In 1994 hebben we de boel helemaal verbouwd en zijn we uitgebreid.” Vervolgens is Van der Ster vijftien jaar elders binnen het PLUS concern werkzaam geweest. Vijf jaar geleden keerde hij terug op het oude vertrouwde nest in Tanthof. “Dat doen ook alle voetballers; die beginnen bij een club, waaien uit en keren vervolgens nog even terug!” Bij zijn terugkeer kwam er een warme deken over hem heen, zo stelt Van der Ster zelf. “Ik liep mijn oude klantjes weer tegen het lijf en kreeg verhalen te horen over hun kinderen die inmiddels zelf volwassen zijn.” Veel gezichten waren hetzelfde gebleven, maar de supermarkt zelf voldeed in de ogen van Van der Ster niet meer aan de eisen van de huidige tijd en dus moest de zaak volledig op de schop. Het resultaat zorgde voor veel complimenten vanuit de buurt. 

Persoonlijke benadering
Samen met bedrijfsleider Kim Plooij en het winkelpersoneel heeft Van der Ster de afgelopen jaren veel successen weten te behalen. “De Houwers Groep, de inspectiedienst op het gebied van voedselveiligheid, heeft ons al twee keer een 10 gegeven. Dat betekent dat zij niks hebben aan te merken op onze manier van werken met voedsel. Daarnaast is PLUS door onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot beste landelijke supermarkt van Nederland. Een bijzondere prijs om te winnen, omdat het gaat over het totaalbeeld dat klanten van PLUS hebben. We zijn op alle fronten bezig om ons werk zo goed mogelijk te doen voor iedereen. Niet alleen in de winkel zelf, maar ook met ons PLUS Ophaal Punt en onze bezorgdienst.” Bij PLUS Tanthof staat de klant centraal, maar ook ons personeel. “We streven naar de uitstraling van een buurtsuper waar klanten en personeel een praatje kunnen maken, maar ik vind het ook fantastisch om te zien dat onze jonge medewerkers hier groeien en zekerder worden.”

Sponsoractie
Deze zondag gaat PLUS Tanthof samen met de andere PLUS-filialen in Delft en Den Hoorn van start met een lokale sponsoractie. Samen sponsoren zij 75.000 euro aan sportclubs en -verenigingen. “Na een jaar vol coronamaatregelen en beperkingen willen wij dit najaar met een spaaractie het verenigingsleven in Delft en Den Hoorn een steuntje in de rug geven. Van zondag 5 september tot en met zaterdag 13 november 2021 kunnen klanten sponsorpunten sparen voor geselecteerde clubs en verenigingen in hun buurt. Hoe meer sponsorpunten een club of vereniging verzamelt, hoe meer euro’s hun club of vereniging ontvangt. De deelnemende clubs en verenigingen mogen het bedrag dat door klanten bij elkaar gespaard is, naar eigen inzicht besteden binnen de club. Een leuke actie, want iedereen heeft wel iets met een bepaalde vereniging.”