<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo delftopzondag.nl

Audi komt met nieuwe S6 en S7

In één keer twee modellen introduceren, namelijk de nieuwe S6 en S7. Dat is wat Audi gedaan heeft. Opmerkelijk is echter, dat het tweetal de TFSU-benzinemotor ingewisseld heeft voor een TDI-dieselmotor.

De S-versies zijn net onder de RS-modellen gerangschikt. De S6 en S7 van de vorige generatie A6 en A7 hadden allebei een 450 pk en 550 Nm sterke 4,0-liter V8 TFSI onder de kap.
Die benzinemotor wordt in de S6 en S7 nu vervangen door een dieselblok, met twee cilinders. Het gaat hierbij om een 3.0 TDI.
Een motor die garant staat voor 350 pk en 700 Nm, zowel in de S6 als in de S7. Nogal wat krachtiger dan de 286 pk sterke 50 TDI's die Audi in de A6 en A7 levert. In de S6 en S7 levert de 3.0 TDI zijn maximum koppel tussen de 2.500 en 3.100 tpm. Hoewel de 3.0 TDI in de basis bekend is van de al genoemde 50 TDI, is er in de S-versies iets bijzonders aan de hand.

Primeur
Het is namelijk voor het eerst, dat het Duitse automerk een elektrische compressor koppelt aan het 48V-systeem van de auto. Alledrie dus voorzien van een mild-hybrid-techniek. Er zit een achttrapsautomaat in, die het vermogen via het Quattro-systeem van Audi over vier wielen verdeelt.
De S6 Limousine sprint in vijf seconden naar een snelheid van 100 kilometer per uur. De S6 Avant en de S7 Sportback doen hier een fractie langer over, namelijk in 5,1 seconden.
De begrenzing van de topsnelheid is in alledrie 250 kilometer per uur.
De S6 Limousine heeft een verbruik van 6,2 tot 6,3 liter per 100 kilometer. Bij de S6 Avant en de S7 Sportback is het verbruik 6,5 liter per 100 kilometer.

In- en exterieur
Het is ook mogelijk om de drie modellen met achterwielsturing te bestellen. De S-versies hebben een onderstel gekregen, waarin de adaptieve dempers en de stuurinrichting zijn aangepast.
Optioneel zijn verder: een sportdifferentieel op de achteras. De S-modellen hebben krachtige remmen en optioneel is ook nog een set keramische remmen te bestellen. Standaard zijn 20-inch lichtmetalen wielen, als behoren 21-inch wielen ook tot de mogelijkheden.
Optisch aan de buitenkant zijn onder meer herkenbaar een diffuser en vier uitlaateindstukken. De afwerking is donkerchroomkleurig, met zilverkleurige lamellen in de grille, ook zulke zijspiegelkappen en sideskirts
Het interieur wordt gedomineerd door S-logo's, sportstoelen, speciale bekleding, een sportstuur en aluminium pedalen.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
 

Wat vindt u?

Heeft u gestemd voor Europese Parlementsverkiezingen ?



Reageren!
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419598&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>