Quetzal wil 'De Beste' worden

Algemeen

Quetzal Delft, de Chocoladebar, is een piepjong bedrijf maar nu al in de race voor de titel 'De beste delicatessenwinkel van Nederland'.

De zaak, die 18 november vorig jaar de deuren opende aan de Voorstraat, doet mee aan het RTL-programma 'De Beste van Nederland', waarin ondernemend Nederland de strijd met elkaar aangaat. Verschillende beroepsgroepen passeren de revue, waaronder dus delicatessenzaken.

Door midden van Vlogs, die de ondernemers zelf moesten opnemen, maken de kijkers thuis kennis met de deelnemers. Vervolgens kunnen de kijkers stemmen op hun favoriete kandidaat via www.rtl.nl/debestevannederland. Valentijn Eisinga, eigenaar van de zaak, vond het nog niet makkelijk om zelf video's op te nemen. Desondanks leverde zijn pogingen eerlijke en betrouwbare beelden op, zegt hij. "Wij staan achter onze producten", aldus Eisinga. "Wij zijn misschien niet zo 'hieperdepiep' in onze vlogs als de jongere generatie, maar we hebben al die poespas ook niet nodig. We weten dat we goede spullen verkopen en met goede kwaliteit bereik je het meest." De uitzending waarin Quetzal een rol speelt is op 21 april te zien, maar er kan al vanaf 14 april gestemd worden. De winnaars van de verschillende branches worden op maandag 4 juni om 19.00 uur bekend gemaakt in een live- uitzending op de Facebookpagina van De Beste van Nederland.