<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo delftopzondag.nl
Mary en Daan Cinjee luidden afgelopen voorjaar in Delft op Zondag de noodklok over de thuiszorg.
Mary en Daan Cinjee luidden afgelopen voorjaar in Delft op Zondag de noodklok over de thuiszorg.

'Verplegend personeel was blij dat het eindelijk eens werd gezegd'

DELFT - Geen betere maand om op het afgelopen jaar terug te blikken dan de maand december. Dus vroeg Delft op Zondag aan Daan Cinjee, die een tekort aan verpleegkundig personeel in de thuiszorg in Delft op Zondag onder de aandacht bracht, hoe is het nu?

-Hoe is het nou?
Daan Cinjee: "Het is in zoverre verbeterd dat de verpleegsters nu elke dag op hetzelfde tijdstip bij ons zijn. We weten waar we aan toe zijn. Pieter van Foreest heeft een nieuwe planner aangetrokken en die levert prima werk. Perfect geregeld. Wel is het zo dat twee vaste medewerkers zijn vertrokken. We krijgen veel flexwerkers en oproepkrachten over de vloer. Wij hebben dan nog wel het geluk dat we regelmatig dezelfde hebben, anders moet je steeds weer hetzelfde uitleggen. Dat is een ramp."

-Dus het personeelstekort in de thuiszorg is nog merkbaar…
"Ja, dat is er gewoon. Het is een groot en landelijk probleem. Mensen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Dat proberen wij ook en dat is ook het fijnst. Maar: dan is wel goede thuiszorg nodig. Mantelzorgers doen veel en helpen waar ze kunnen, maar ze kunnen niet álles. Daarvoor is verpleegkundig personeel nodig. Ik vind dat mensen die dit werk doen meer zouden moeten verdienen. Die meiden doen enorm hun best en hebben strakke werktijden. Ze worden echter onderbetaald en de regering is daar debet aan. Met een beetje meer salaris wordt het bovendien aantrekkelijker dit werk te doen."

-Heeft u het idee dat het artikel in Delft op Zondag iets aan de situatie heeft veranderd?
"Zeker weten. We zijn er verschillende keren over aangesproken en verplegend personeel stond er positief tegenover. Ze waren blij dat het eindelijk eens werd gezegd. Anderen zeiden: 'Het is al jaren zo in de zorg en je hoort het overal'. Mensen praten vooral met elkaar. Je moet een klacht neerleggen waar die moet zijn."

Reageer als eerste

<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419598&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419604&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>