
Hitteplan in Delft: gemeente neemt maatregelen tegen hitte
AlgemeenDELFT - Het was de afgelopen week erg warm in Nederland, zo ook in Delft.
Op sommige dagen schoot de temperatuur al snel omhoog en werd het al vóór het middaguur rond 30 graden. Reden genoeg voor de gemeente om maatregelen te nemen. Allereerst liet de gemeente weten dat het Nationaal Hitteplan van het RIVM ook geldt in Delft. Op dinsdag 23 juni kondigde de gemeente aan dat de balies op het stadskantoor op donderdag en vrijdag eerder dicht gaan vanwege de verwachte hitte. De balies gingen die dagen om 14.00 uur dicht, maar daar tegenover stond dat de gemeente vanaf 07.00 uur een vrije inloop had tot 13.30 uur. De gemeente belde iedereen die donderdag- of vrijdagmiddag na 14.00 uur een afspraak had op om te zeggen dat die afspraak helaas niet door kon gaan. Deze mensen kregen een nieuwe afspraak. Het stadskantoor bleef wel open, maar Delftenaren konden er niet terecht voor een afspraak of een vraag aan de gemeente. Het telefoonnummer 14015 was wel gewoon bereikbaar voor vragen. Ook de vergadering van de commissie over de kadernota kwam afgelopen donderdag te vervallen vanwege de hitte. Op sommige plekken in de stad konden mensen verkoeling zoeken, waaronder in de Oude Kerk. Op 24, 25 en 26 juni konden mensen voor slechts één euro naar binnen om te werken, lezen of om even op adem te komen.







