<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo delftopzondag.nl
Met de binnendienst op orde, kan de buitendienst de jas aantrekken en op stap. (Foto: EvE)
Met de binnendienst op orde, kan de buitendienst de jas aantrekken en op stap. (Foto: EvE) (Foto: )

"Linda en Nadia zijn de stuwende krachten achter ons werk"

  wonen

Delft - Vaak zijn het de mensen van de buitendienst die het meest in het oog lopen. In de stukjes in deze krant zijn het vaak ook de aankoop- en verkoopmakelaars Bart en Caroline die namens Björnd Makelaardij het woord voeren. "Maar wij kunnen echt niet zonder de ondersteuning van onze binnendienst. Zij zijn de stuwende kracht achter de aan- en verkoopafdeling."

Linda en Nadia zijn die 'stuwende krachten' van Björnd Makelaardij. Terwijl wij naar buiten gaan voor bezichtigingen, verkoop- en aankoopgesprekken, zorgen zij ervoor dat het op kantoor allemaal goed verloopt."

Planning en papierwerk
De binnendienst heeft dan ook een veelvoud van bezigheden, zo beaamt Nadia. "De twee belangrijkste taken zijn: het ondersteunen van de makelaars, en het klantencontact." Zo zorgen Linda en Nadia ervoor dat de planning goed verloopt qua agenda, contracten uitwerken, opstarten en afhandelen van de verkoop- en aankoopdossiers, presentaties verzorgen en vervolgens de aanmelding op de woningmarkt. Zodra een woning is verkocht, zorgen zij voor het opmaken van de koopakte. "Dat doen we op basis van de informatie die we krijgen van de makelaars", legt Nadia uit. "De basis is vaak standaard, maar ieder contract heeft zijn eigen afspraken en clausules. Dat is dus een nauwkeurig werkje." Verder zorgt de binnendienst voor de afwikkeling van talloze andere zaken, inspectierapporten en contacten met de notaris. Kortom: al het papier- en belwerk. Uiteindelijk komt het resultaat van hun inspanningen weer bij de makelaars terecht, want zij blijven eindverantwoordelijk.

Klanten en communicatie
Maar Nadia en Linda zijn méér dan administratieve duizenpoten! Een groot deel van hun tijd besteden zij ook aan het contact met klanten en de communicatie tussen de klanten en de makelaardij. "Eigenlijk zijn wij de eerste vraagbaak", aldus Nadia. "En een goede vraagbaak", voegt Caroline er aan toe. "Door hun ervaring kunnen ze heel veel vragen zelf beantwoorden." De vragen die de binnendienst krijgt zijn al net zo afwisselend als het makelaarsvak zelf: "Het kan echt van alles zijn. Van de vraag wanneer het te verkopen huis online komt of de status van een dossier, tot het compleet doorlopen van een koopakte." Eigenlijk vindt Nadia dat ook wel het leukste van haar vak: "De klant geheel ontzorgen en helpen bij dit voor hen (vaak) onbekende proces. De klant echt verder helpen, daar doe ik het voor. Wat mij betreft is geen vraag te veel." 

Uitdagend en afwisselend, zo ervaren Nadia en Linda hun werk. "En wij zijn enorm blij met hen", benadrukt Bart. "We zijn echt een team met elkaar. Als wij weten dat het binnen soepel loopt, kunnen wij met een gerust hart naar buiten."


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
 

Wat vindt u?

Heeft u gestemd voor Europese Parlementsverkiezingen ?



Reageren!
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419598&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>