<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo delftopzondag.nl
Sparta-fan Wim Jansen in zijn nopjes met de uitnodiging van Hans Meijer
Sparta-fan Wim Jansen in zijn nopjes met de uitnodiging van Hans Meijer (Foto: )

Wat ik zeggen wil...

  vaste rubrieken

Bedankje
Mijn man Wim Jansen is al jaren invalide en gek op voetballen. Hij gaat elke morgen een bakkie doen in de kantine van de volkstuinvereniging van Levenslust. Daar komt Hans Meijer, de eigenaar van Hotel De Plataan, ook heel vaak. Hij vroeg aan mijn man of hij een keer mee wilde naar een thuiswedstrijd van voetbalclub Sparta in Rotterdam. Kortom: zo gezegd zo gedaan. Hans zorgde overal voor, afgelopen vrijdag 23 november was het zover! Mijn man werd om 19.00 uur opgehaald, voor een rolstoel en alles was gezorgd. Dit vond ik zo mooi en aardig van Hans, dat ik hier enige aandacht aan wilde besteden. Deze man verdient een bloemetje, want van dat type zijn er tegenwoordig niet veel meer, mensen die naar een ander omkijken en wat voor de ander overhebben. Hans, nogmaals: bedankt!

C.L. Jansen-Smit

Leeuwenhoekpark en burgerparticipatie
Soms kun je als burger het gevoel hebben dat je eindelijk serieus wordt genomen door ambtenaren van de Gemeente Delft. Aan de bewoners van de Spoorzone was beloofd dat er na ruim zeven jaar geluids- en stofoverlast, bij het gereedkomen van de twee spoortunnels, een park aangelegd zou worden op de tunnels. Voor het zuidelijk deel van het park is de beloofde aanleg in de laatste twee jaar herhaaldelijk verschoven van 2018 naar 2026. Bewoners van de wijk Delftzicht mogen wel meedenken over de voorlopige inrichting van het Van Leeuwenhoekpark. We hebben een lijst met vragen geformuleerd en die vragen zouden beantwoord worden op een bijeenkomst alsook konden ze schriftelijk worden ingediend. De bijeenkomst waarbij de vragen werden behandeld was ronduit teleurstellend. De ambtenaren bleven volharden dat het grootste deel van de spoortunnel nodig was voor opslag. Bovendien had het bestuur gekozen dat alle bouwvlakken zoveel mogelijk tegelijk verkocht en gebouwd moest worden. Nu was de juiste tijd en ontwikkelaars en bouwers stonden te springen om te beginnen. De ambtenaren hadden geen enkel signaal gekregen dat er onvoldoende bouwvakkers waren om te kunnen bouwen. Er was alleen een tekort aan metselaars maar dat zouden ontwikkelaars wel op een andere manier oplossen. Alternatieven voor een gefaseerde bouwstrategie waren bekeken maar dat zou de bouw van het gehele gebied vertragen met acht jaar. De vragen werden nauwelijks serieus beantwoord noch onderbouwd. Delft staat op nummer 318 van de 380 gemeentes gelet op het aantal vierkante meters groen. Is verstenen van Delft in plaats van vergroenen echt de beste keuze?

Joanna Daudt


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
 

Wat vindt u?

Heeft u gestemd voor Europese Parlementsverkiezingen ?



Reageren!
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419598&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>