Medewerker Ali is een auto aan het uitlezen.
Medewerker Ali is een auto aan het uitlezen.

Eda de Heus: ‘Online diensten horen bij de tijd’

DEN HOORN - In de tegenwoordige tijd is het niet meer weg te denken; WiFi, iCloud, Google Drive en vele andere online diensten. Diensten waar we van afhankelijk zijn geworden en sommige werkzaamheden gemakkelijker maken, maar sommige dingen ook zeker ingewikkelder.

Auto’s worden steeds complexer gebouwd en de ontwikkelingen gaan harder dan ooit! Ook storingen in de auto worden steeds complexer. Veel mensen denken dat het een kwestie is van het uitlezen van het systeem en dat het antwoord voorgekauwd wordt. ‘Dan lees je de auto toch even uit, dan kunnen jullie dat zo zien.’ Iets wat we vaker horen, maar helaas is dat niet zo eenvoudig en wij hebben soms ook extra ondersteuning nodig om tot de kern van het probleem te komen. In onze werkplaats maken wij gebruik van verschillende online diensten om bijvoorbeeld ondersteuning te krijgen bij een storing, de interne software van uw auto zo up-to-date mogelijk te houden, of simpelweg de navigatie te updaten. Een van deze bedrijven is Jifeline, een bedrijf die via een online chat ondersteuning biedt zodat wij niet meer naar een dealerbedrijf zelf toe hoeven. Voor ons handig omdat de auto gewoon in de werkplaats kan blijven en zij voor één moment de ICT-specialist van uw auto zijn, een dienst die niet meer weg te denken is!

Ook onze werkplaatssystemen draaien op een centrale server via de Cloud. Al met al een hoop veranderingen om met de tijd mee te gaan, want dat is iets wat we graag willen; up-to-date zijn en meegaan met de modernste ontwikkelingen in de Automotive!

Meer berichten
 
CustomHtml_1