Afbeelding

Idenburg Car Solutions, alles voor je auto

Algemeen

‘Je moet voor de gein eens op bestegarage.nl kijken,’ had Martin Idenburg gezegd. Je begrijpt meteen waarom

Garage biedt naast een familiaire sfeer met vriendelijk personeel, ook de juiste adviezen m.b.t. je auto. Je wordt steeds snel geholpen en er is sprake van een goede prijs-/ kwaliteitsverhouding. Als er iets niet kan wordt dat ook verteld en als er dingen tegenzitten (gelukkig zelden) dan wordt er duidelijk met de klant gecommuniceerd en naar een alternatief gezocht. Heb nog niet eerder een garage aangetroffen die dergelijke service biedt aan de klant.

En dat is maar één van de vele lovende recensies die Idenburg Car Solutions krijgt. De klanten zijn laaiend enthousiast.

Geen wonder, want het bedrijf wordt gerund door twee bevlogen mannen: vader Martin en zoon Erik. Aandacht voor detail, zie je in alles terug bij Idenburg Car Solutions.

Je kunt er alles aan het onderhoud van je wagen (laten) doen: buiten vind je een superdeluxe wasstraat en goed uitgeruste wasboxen, binnen kunnen ze je auto polijsten, voorzien van een nieuwe coating en het interieur reinigen, zodat hij weer als nieuw is. Daarnaast geven ze hem een grote of kleine onderhoudsbeurt, ze doen de APK, je kunt er navigatie, zonnepanelen of een achteruitrijcamera in je camper laten bouwen, kortom: alles om je auto of camper comfortabel te maken en in goede conditie te houden.

‘We pakken ieder jaar een onderdeel van het bedrijf aan,’ vertelt Erik. ‘Afgelopen jaar was dat het onderhoud, het jaar daarvoor was het de wasstraat. Nu gaan we ons focussen op de detailing, daarmee krijgen we de auto’s weer in topstaat. En op onze huisstijl.’ De mannen zitten vol ideeën. Martin laat me moodboards zien, waarop verschillende sferen gecreëerd zijn. Vooral de jaren ‘50-vibe spreekt aan. ‘We vinden het belangrijk dat alle ruimtes er verzorgd uitzien, en dat de sfeer voor iedereen toegankelijk is.’

‘We hebben heel divers publiek. Ik denk dat hier bijvoorbeeld bovengemiddeld veel vrouwen komen. Die voelen zich bij ons serieus genomen. “Ik heb er geen verstand van, je kunt mij alles wijsmaken”, zeggen ze dan. Nou, die neem ik dan even mee naar de ijzerbak’, lacht Erik. ‘Want je kunt iemand wel vertellen dat hij of zij nieuwe remmen nodig heeft, maar je kunt beter laten zien waarom.’ 

‘Mensen moeten ongeveer begrijpen wat je doet, dan krijgen ze niet het gevoel dat ze genept worden. We vinden het leuk en belangrijk om met de klanten mee te denken. Wat laat je nu vervangen, wat kan nog een jaartje mee? Iedereen moet een beetje geld verdienen, wij ook, maar het moet wel eerlijk gaan.’ Martin: ‘Binnenkort geven we weer een poetspaspoort mee. Daarmee ziet iedereen precies wat er al gedaan is en wanneer het tijd is voor de volgende poetsbeurt. Dat deden we vroeger ook altijd, maar dat was een beetje in de vergetelheid geraakt. Terwijl het een prima overzicht geeft.’

Ze zijn druk geweest, vorig jaar. ‘We zijn gegroeid. We passen constant dingetjes aan. Zo hebben we er onlangs voor gezorgd dat de mensen in de wasstraat kunnen zien wat ze binnen kunnen laten doen, volgend jaar moet dat nog duidelijker worden. We hadden er al nieuwe verlichting, waardoor het nog meer een ervaring wordt. Mensen komen voor een uitstapje naar de wasstraat, zeker nu alles weer dicht is. Je kunt hier op een veilige manier iets leuks doen, want je zit in je auto. Of je staat in je eentje in een wasbox. In die wasboxen hebben we pinapparaten gemonteerd, zodat mensen er na zessen ook goed terecht kunnen, want we zijn 24 uur per etmaal open. Voor de wasstraat hebben we een nieuwe leverancier, met milieuvriendelijke producten. Het milieu vinden we belangrijk. We gebruiken geen drinkwater, maar water uit onze eigen bron, dat superschoon wast. Het wordt hier telkens wat leuker.’

Verder is de website vernieuwd. Ook daar wordt de komende tijd nog behoorlijk aan gewerkt. ‘En we zijn natuurlijk nog bezig met Bosch.’ Dat leggen we even uit: bedrijven kunnen in aanmerking komen voor bepaalde keurmerken, en Bosch is een van de grotere organisaties die zo’n keurmerk verleent. ‘Ze letten op alles,’ legt Martin uit, ‘niet alleen op de kwaliteit van je diensten, maar ook op je hele bedrijfsvoering, op je omzet en op klanttevredenheid, bijvoorbeeld.’ ‘Daar krijg je als bedrijf niet alleen een keurmerk voor terug, maar we kunnen ook altijd gebruikmaken van de Bosch-hotline bij dringende vragen.’ Eerst was Idenburg aangesloten bij Auto Crew, het kleine broertje van Bosch. ‘We hebben ons daar echt aan opgetrokken. Van de eisen die ze stellen en de opleidingen die ze bieden, ga je als bedrijf beter presteren.’  Maar ze raakten Auto Crew ontgroeid. Trots vertellen vader en zoon samen: ‘Ze kwamen er zelf mee. “Wij denken dat jullie goede reclame zouden zijn voor Bosch.” Dan doe je het goed, toch?’

De samenwerking met Bosch was eigenlijk al eerder begonnen, maar vanwege een krappe personeelsbezetting schortten vader en zoon Idenburg de aanvraag voor het keurmerk nog even op. Erik: ‘We waren al heel ver. De mensen van Bosch waren al een paar keer langs geweest, we kregen een 9 of een 9,5 voor de schouwing. Maar omdat we het zo druk hadden, konden we net niet de kwaliteit laten zien die we zelf willen leveren. De klanten komen natuurlijk altijd voorop, en dat zou betekenen dat we minder goed toe zouden komen aan de dingen voor Bosch. Maar nu hebben we heel veel geluk gehad met Anton, die ons leuke team is komen versterken. Dus dit jaar gaan we er vol voor.’

Een all-round bedrijf zijn heeft voordelen. ‘We krijgen hier alle denkbare merken, van Porsches tot Golfjes. Daardoor hebben we veel algemene kennis. We hoeven ook niet te voldoen aan één bepaalde uitstraling, dus we hoeven geen luxe, hardhouten vloer en geen extreem sportieve inrichting door te berekenen aan de klant. Wij zijn gewoon een fris, gedegen bedrijf, voor zowel het handwerk als het digitale onderhoud. We willen goed werk leveren en helder communiceren voor een eerlijke prijs. En we hebben heel veel zin in wat er dit jaar allemaal komen gaat!’ 

Enthousiast geworden? Schieweg 81 (schuin tegenover de Makro), info@idenburgcarsolutions.nl, 015 - 2571670

Afbeelding
Afbeelding