<p>Popjournalist Martin Reitsma met zijn partner en fotografe Els de Wit die veelal meewerkt aan zijn missie</p>

Popjournalist Martin Reitsma met zijn partner en fotografe Els de Wit die veelal meewerkt aan zijn missie

(Foto:)

Delftse popmuziek promoten is missie van Martin Reitsma

DELFT - De Delftse popdocumentaire over Hilde Marchal is deze week op Boulevard of Music in première gegaan en nadert na twee dagen al de duizend kijkers met veel enthousiaste reacties van hen. Er zijn in deze popdocumentaire van 30 minuten Delftse beelden te zien met Hilde vanuit de tuin van het Prinsenhof en onze binnenstad.

De film over Hilde Marchal staat op YouTube en op FB pagina Boulevard of Music en heeft als titel: Hilde Marchal ‘The Story So Far’. Martin Reitsma en cineast John Meijer ontvangen veel lof voor deze documentaire. Voorts werd met topjournalist Jean Paul Heck, de frontman van het popblad Soundz, een samenwerking overeengekomen waarbij Reitsma de muziekfilms die hij maakt met cineast Meijer ook mag gaan plaatsen op de website van dit prestigieuze muziekblad, uiteraard voorzien van Martin zijn teksten. Voorts heeft Reitsma zijn team voor zijn Delftse en Haagse straatnamenproject nagenoeg rond. Voor Delft betekent dit dat er actie gevoerd gaat worden voor straatnamen voor bands als Tee Set, After Tea, Alquin, The Mo, Nico Haak en de paniekzaaiers en topmuzikanten als Peter Tetteroo en Nico Haak. Martin Reitsma heeft een bekend team samengesteld. De Voorzitter van het comité van aanbeveling is cabaretier en vaderlands icoon Paul van Vliet. Ambassadeurs zijn voorts Tweede Kamerlid Leonie Sazias, schrijfster Marion Bloem, Nationaal Popmuseum RockArt, fotografe Patricia Steur, cabaretier Sjaak Bral, auteur en letterkundige Rene B. Karels, de Haagse stadsdichter Victor R. Meijer en cineast John Meijer. Martin zal nog twee prominente Delftenaren toevoegen aan zijn ‘sterrenteam’ van ambassadeurs. Een van hen is popschrijver en journalist Jimmy Tigges uit Delft. Een ander highlight is het feit dat Omroep Midvliet naar alle waarschijnlijkheid haar uitzendlicentie voor de komende vijf jaar mag behouden. Martin Reitsma had met zijn FB ‘Steun Omroep Midvliet’ duizenden leden gemobiliseerd en deze steun en loyaliteit heeft mogen bijdragen aan deze verlenging, waarvoor nu alleen nog wat papieren formaliteiten moet worden geregeld bij het Commissariaat van de Media. Het is fijn dat nu via Omroep Midvliet ook doorgegaan kan worden met het radio en TV programma ‘And The Beat Goes On’ van Reitsma. Ook Delftse muzikanten geven regelmatig acte de presence in het dichtbeluisterde popprogramma. De afgelopen tijd was kasteel Oud Wassenaar in Wassenaar de mooie historische plek van waaruit werd uitgezonden. Als het coronavirus op de terugweg is, de vaccinaties zijn gedaan, en veel beperkingen zijn opgeheven, hoopt Martin weer met zijn uitzendingen te kunnen beginnen, waarbij poptempel de Boerderij in Zoetermeer mede een optie zal zijn.

Esdor van Elten,
Meer berichten