De vertrouwde gezichten van Computershop Delft, met rechts Erik van 
Schelven en links Rick Bosch.
De vertrouwde gezichten van Computershop Delft, met rechts Erik van Schelven en links Rick Bosch.

Het cruciale werk van Computershop Delft is nu extra belangrijk

Algemeen

DELFT - Het is druk geweest bij Computershop Delft aan de Binnenwatersloot 34. Héél druk. Wat wil je ook, als je van de ene op de andere dag bent aangewezen op een thuiswerkplek.

Heb je onverhoopt een computercomponent op de zaak laten liggen? Dat even ophalen is er niet bij met alle maatregelen rond corona. Naar dé computerspecialist van Delft dan maar, om een nieuwe aan te schaffen. “Ja, in het begin was het echt volle bak in de winkel”, zegt Erik. “Ze kwamen hier voor van alles en nog wat. Een netstroomadapter voor de laptop, kabeltjes voor de monitor of printers. Maar ook heel vaak voor een toetsenbord, muizen, koptelefoons en ja, ook heel veel webcams zijn over de toonbank gegaan voor het heel populair geworden beeld-vergaderen.”
Computershop Delft staat bekend om zijn goede en uitgebreide assortiment computers, laptops, notebooks en toebehoren. Daarmee weet de winkel niet alleen particulieren en kleine ondernemers uit Delft, maar ook uit de wijde omtrek naar de winkel aan de Binnenwatersloot te halen. Zo ook bewoners en bedrijfjes uit Den Hoorn. “We hebben een grote voorraad, maar in deze tijd is het wel moeilijker om alles op voorraad te houden”, gaat hij verder. “We raken er echt wat sneller door heen tegenwoordig.” Computershop Delft rust op twee pijlers. De winkel en de Technische Dienst. Beide onderdelen hebben het flink drukker gekregen tijdens corona. “In de winkel werken we volgens de rivm-voorschriften”, zegt hij. “Dit betekent dat er maar twee klanten in de winkel aanwezig mogen zijn. Het is dus wel eens voorgekomen dat er een hele groep buiten stond te wachten. Verder mogen de klanten niet aan de producten zitten, dit is ook met kaartjes aangegeven. Gewoon even aan één van de medewerkers vragen. Daarnaast houden we uiteraard anderhalve meter afstand en zijn er transparante zeilen voor de toonbank gehangen. En je kan alleen met PIN betalen, we nemen geen contact geld aan!”
De andere pijler is de Technische Dienst. Ook die heeft het drukker gekregen, want iedereen wil zijn computer zo snel mogelijk terug hebben. “We proberen altijd eerst te kijken of het een klein euvel is dat snel verholpen kan worden. Dan lossen we het meteen op, maar gaat het langer dan vijf minuten duren, dan houden we hem hier. Anders hopen we in een week met een computer klaar te zijn. De installatie op locatie gaat, hoewel beperkter, gewoon door.”
Voor meer informatie kan je bellen naar (015) 213 69 89 of kijken op www.computershopdelft.nl.