<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo delftopzondag.nl
De achterzijde van de Volkswagen SUV, de compacte SUV T-Cross.
De achterzijde van de Volkswagen SUV, de compacte SUV T-Cross.

De laatste en kleinste SUV in het aanbod: de Volkswagen T-Cross

De kleine SUV of crossover is al in de range van veel merken vertegenwoordigd. Nu heeft ook Volkswagen zo´n compacte op de markt gebracht. De Volkswagen T-Cross.

De T-Cross is qua formaat te vergelijken met een Polo. Dat betekent een lengte van 4,10 meter en een hoogte van 13,8 meter. Van een hatchback zoals de Polo is geen sprake. Het is en blijft een SUV, de laatste en kleinste in het aanbod. Praktisch zoals het een SUV betaamt en de stoere looks die bij zo´n auto horen. Uiterlijk is de neus vrij hoog en recht, met als gevolg het kenmerkende SUV-gevoel. Met een grotere kofferbak, die een inhoud heeft van 385 liter, te vergroten tot 455 liter. Helemaal neerklappen van de achterbank levert een bagageruimte van 1.300 liter op!
Verder is alles vertegenwoordigd wat een SUV tot een SUV maakt. De hogere zitpositie met een beter zicht op de weg. En natuurlijk die prettige instap. Genoeg ruimte voor de bestuurder en zijn bijzitter, maar ook voor de passagiers op de achterbank.
Het binnenste van de Volkswagen T-Cross is niet al te verrassend. Gebruik gemaakt is van alle bekende onderdelen binnen de Volkswagen Groep, zoals het onderstel en de motoren. Hoe ziet die motorisatie er dan uit? Ten eerste zijn daar de twee versies van de 1.0-liter TSI benzinemotor. Het vermogen dat deze motor voort kan brengen zijn niet minder dan 95 en het aantal van 115 paardenkrachten.
Accellereren, hoe doet de Volkswagen T-Cross dat? Hoeveel seconden heeft de auto nodig om van 0 naar 100 kilimeter per uur te sprinten? Er is genoeg gezegd als de T-Cross met gemak accellereert naar 130 kilometer per uur met een bescheiden geluidsniveau. Schakelen gaat handmatig met een zesbak. Een DSG-automaat in geval de specifiek 115 pk leverende motor onder de kap ligt.
En dan is er aan het einde van het jaar ook nog de 150 pk sterke 1.5 TSI benzinemotor met standaard een automaat. Een andere variant is de 95 pk sterke 1.6 dieselversie.
De uitrusting en technologie van de Volkswagen T-Cross staan op een hoog niveau. In alledrie de verkrijgen uitvoeringen overigens. De basisuitvoering is al uitgerust met LED-achterlichten, een audiosysteem en een rijstrookassistent. Hier betaal je 22.620 euro voor.
Wat euro´tje duurder is de volgende uitvoering, namelijk 32.000 euro. Dan is de Volkswagen T-Cross uitgerust met automatische airco, LED-koplampen, uitgebreide multimedia- en navigatie met touchscreen en mobiele online diensten, een digitaal instrumentarium, het grote aantal van vier USB-aansluitingen, een draadloze telefoonlader, parkeersensoren, 17-inch wielen en zo verder.
Het R-Line pakket maakt de Volkswagen T-Cross ook nog eens wat sportiever.
Ook is er nog keuze uit diverse designpakketten, wat het geheel extra luxueus maakt.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419594&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
 

Wat vindt u?

Vandaag zijn de Europese Parlementsverkiezingen 2019. Heeft u ook gestemd?



Reageren!
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9419598&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=delftopzondag.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=260,261,262" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>