Afbeelding

I am not a Robot

Algemeen

DELFT - Robotlove is hot, ook wij zijn hiermee bezig. Wij, van De Winkel op het Vrouwjuttenland, gaan al een tijd mee in ondernemend Delft en zijn nog altijd trots op ons mooie centrum met leuke en originele winkels. Wij ervaren ook dat het ondernemen is veranderd met de digitale wereld die erbij is gekomen met zo z'n voor- en nadelen.

Naar aanleiding van jullie artikel 'Belevingsgericht winkelen in de binnenstad' in de Delft op Zondag van vorige week, waar het over een onderzoek gaat naar wat een robot in onze winkel kan betekenen, wilden we graag reageren en een discussie op gang brengen.

Knoopjes
Robotisering valt niet meer te ontkennen, maar we moeten er toch niet aan denken dat een robot, door diep in onze ogen te kijken of door middel van hoe we ruiken, gaat bepalen welke knoopjes je voor je Hema-vestje kiest of welk sintkadootje je voor je neefje moet kopen?

Beleving
Over beleving gesproken, wat is er leuker dan met je dochter of buurman ons prachtige Delft in te gaan om alles in het echt te ervaren door te voelen, ruiken, zien en het persoonlijk contact. Hoe leuk is het om je favoriete koffie te drinken in het gezellige koffietentje waar je aan de praat raakt met die excentrieke dame of dat je kadootje zo feestelijk voor jou wordt ingepakt in een van die aparte winkels in ons historisch centrum.

Koesteren
Laten we onze ondernemers koesteren die Delft zo gezellig en sfeervol maken en ieder op hun eigen manier het persoonlijk contact zoeken met hun klanten. Even een kleine anekdote: laatst was een jonge vrouw bij ons in de Winkel, net bevallen van haar eerste kindje en dit deelde ze met veel enthousiasme met ons. We kregen foto's te zien van haar pasgeboren baby. Zoiets is toch niet te delen met een robot? Ondernemen is vooral ook mensenwerk. Dus, ik wil het nog maar even benadrukken: I am not a Robot!"