Afbeelding

Hemd van het Lijf: Melanie Haaksma en Raymond van Uffelen

Algemeen

Melanie Haaksma van Instore Conceptstore en Raymond van Uffelen van Ray Brandstore doen met Hartje Delft aan Delft-promotie.

1. Waarom wilden jullie hier gekiekt worden?
"Omdat deze gracht een voorbeeld is van hoe mooi de binnenstad van Delft eigenlijk is."

2. Waar staat Hartje Delft voor?
"Hartje Delft is een groep van inmiddels 55 enthousiaste, gepassioneerde ondernemers die zich verbinden met elkaar. Met z'n allen proberen we Delft nog meer te promoten. Dit doen we door de verschillende ondernemers om de beurt voor te stellen."

3. Hoe ziet dat er in praktijk uit?
"We vormen een mix aan stijlen: horeca, retail en cultuur. Allemaal met vernieuwende, eigenzinnige concepten om de stad nog bruisender te maken."

4. Wat staat er op het programma?
"Op zondag 9 september staat weer een Blue Sunday op de agenda, thema: 'Bruggenparade'. Op 13 bruggen in Delft staan acts geprogrammeerd om de Delftenaren en andere bezoekers uit de regio te vermaken en te inspireren. Drie boten van de Canal Hopper varen gratis in de rondte om het publiek de gelegenheid te bieden dit spektakel ook vanaf het water te kunnen beleven."

5. Hoe vaak komt Blue Sunday langs?
"We proberen vier keer per jaar een bijzondere zondag te presenteren in de binnenstad. We hadden al eerder een editie in januari thema: 'Health' en april thema: 'Kids Day. Er komt ook nog een decembereditie rond thema: 'Kerst'. Maar elke zondag zijn de winkels open, hoor."

6. Worden de Blue Sundays goed bezocht?
"Zeker weten! Vooral op 'Kids Day' werd Delft bijna overlopen met bezoekers. We zagen veel nieuwe gezichten, mensen van buiten de stad. Het gaat steeds meer leven, mensen gaan er speciaal voor naar de binnenstad."

7. Vergaderen jullie ook?
"Hartje Delft is een samenwerkingsplatform dat vanuit het niets is ontstaan. Elke week op donderdagochtend vergaderen we, bij Instore Conceptstore aan de Voldersgracht. Iedere ondernemer is vrij om aan te schuiven en input te leveren. Hoe meer gezichten, hoe beter."

8. Wat willen jullie bereiken?
"Delft als een toffe shopstad op de kaart zetten, ondanks de concurrentie van Rotterdam en Den Haag. Je kunt hier fantastisch shoppen! Delft denkt wellicht te klein, we moeten meer lef en initiatief tonen."

9. Wat zouden jullie doen als burgemeester van Delft?
"We zouden ons meer focussen op detailhandel in de binnenstad, om de balans met de horeca te bewaren."

10. Willen jullie nog wat kwijt?
"Laat je inspireren en verrassen: bezoek de Delftse binnenstad! We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken, er is zoveel te ontdekken. Delft krijgt steeds meer smoel."