Afbeelding

DSW Schaatsbaan biedt kansen voor bedrijven

lopende zaken

Editie: Week 42, Jaargang 20 |

DELFT – Iedereen kan komende winter van 7 december tot 7 januari genieten van de DSW Schaatsbaan op de Beestenmarkt. Tenminste, als het weer lukt om de financiën rond te krijgen. Nannette en Robin Verschoor van organisator Nota Bene zijn er alweer druk mee.

Momenteel zijn ze vooral hard op zoek naar bedrijven die op de een af andere manier aan de schaatsbaan kunnen bijdragen. Afgelopen woensdag brachten ze nog een bezoek aan zorgverzekeraar DSW. Na een kort gesprek bleek DSW wederom bereid om dit jaar hoofdsponsor van de schaatsbaan te zijn. Andere bedrijven, winkeliers en ondernemers moeten vaak wat langer nadenken voordat ze hun steun toezeggen. ‘Schaatsbaas’ Robin Verschoor en Nota Bene-directeur Nannette Verschoor snappen dat wel. “Veel bedrijven hebben het door de economisch mindere tijden moeilijk”, geeft Nannette aan. Dus zijn ze extra kritisch waar ze hun geld aan uitgeven. “Wat we wel veel zien is dat ondernemers vaker sponsoren in natura. Ze stellen dan mensen, materialen of middelen ter beschikking die de schaatsbaan goed kan gebruiken. Dit is voor veel bedrijven een meer laagdrempelige manier om de schaatsbaan te steunen.” Gelukkig zijn ook voor de elfde editie van de schaatsbaan op de Beestenmarkt veel ondernemers bereid een duit in het zakje te doen. “Die ondernemers zien de waarde van de schaatsbaan voor de binnenstad in. Zij grijpen de kans om daar een graantje van mee te pikken”, zegt Robin Verschoor. En de schaatsbaan ís van waarde voor de stad, benadrukken ze. Zo blijkt uit een enquête dat 67 procent van de bezoekers van de schaatsbaan speciaal hiervoor naar de binnenstad komt. “Zij nemen in totaal voor 1,8 miljoen euro aan omzet mee. Dat geven ze uit in de binnenstad en dat is goed voor de Delftse economie”, weet Nannette Verschoor.

Bedrijven kunnen de schaatsbaan dus zowel in geld als in natura steunen. Uiteraard staan daar aantrekkelijke tegenprestaties tegenover. “Ook hierin zijn we flexibel. Het beste resultaat krijg je als je samen op zoek gaat naar de juiste manier om het bedrijf te promoten. Voor de één is dat een reclamebord langs de baan, de ander heeft liever dat z’n promotiefilmpje getoond wordt op de schermen in onze horecagelegenheid of wil een leuke actie met entreekaarten.” Volgens Robin en Nannette heeft het sponsoren van de schaatsbaan voor ondernemers vele voordelen. “Want je bereikt in een maand tijd zo’n honderdduizend bezoekers. Alleen dát al bezorgt je veel exposure. Uit onderzoek blijkt dat bezoekers van de schaatsbaan drie of meer sponsoren kunnen noemen. Het draagt bij aan je naamsbekendheid en het is een andere manier om bij je relaties of medewerkers onder de aandacht te komen”, zegt Nannette. Bovendien: “Je hebt er baat bij als er in de stad waar je medewerkers wonen leuke dingen gebeuren.” Alle steun is welkom. “Want we hebben nog wel het één en ander nodig. Voor de schaatsbaan geldt dat het pas echt een succes wordt als we met elkaar de schouders eronder zetten. De schaatsbaan is iets waar je met z’n allen in moet geloven en voor moet gaan.”

Zie voor meer informatie over de sponsormogelijkheden de website www.schaatsbaandelft.nl of mail naar sponsoring@schaatsbaandelft.nl. (JN)

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12