Afbeelding

Even bellen met... Jasper Weck

vaste rubrieken

Editie: Week 51, Jaargang 22 |

Rob de Nijs zou afgelopen woensdagavond optreden in Theater de Veste, maar meldde zich ziek. Jasper Weck van Theater de Veste vertelt…

-Wanneer hoorden jullie het slechte nieuws?
“Vanmorgen, op de dag van het optreden.”

-Dat is al de zesde voorstelling die dit seizoen wordt geannuleerd…
“De anderen waren gelukkig al verder van tevoren bekend. Dit was de eerste keer dit jaar dat iemand op de dag zelf afbelt.”

-Begint het onderhand niet vervelend te worden?
“Het is altijd vervelend als een voorstelling niet door kan gaan. Het liefst hebben we dat alles doorgaat. Omdat het nu zo last minute gaat proberen we iedereen te bellen èn te mailen om te voorkomen dat ze voor niets naar het theater komen. Mensen waarderen dat. Het is daarnaast fijn dat we zo snel een alternatieve datum hebben gevonden: op 28 januari.”

-Hebben jullie dit jaar meer of minder geannuleerde voorstellingen dan anders?
“Niet meer of minder. Soms heb je een hele periode dat er niets wordt afgelast en alles doorgaat, nu zijn er wat mutaties. Maar over het algemeen loopt het lekker en zitten de voorstellingen lekker vol. Daar zijn we blij mee.”

-Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet op tijd horen?
“Dat kan, niet iedereen leest dagelijks de e-mail. Dat is ook één van de redenen waarom we bij de kaartverkoop om contactgegevens vragen. Mensen vragen zich weleens af waarom we dat doen, dat is bij dezen dus opgehelderd. M’n collega’s zijn iedereen nu druk aan het bellen.”

‘WEER EENS WAT ANDERS DAN HAAT-TWEETS’

-Best een klus, een volle zaal zien te bereiken…
“Het was niet helemaal uitverkocht, maar goed vol. Maar stel dat er 500 bezoekers komen dan moet je er vaak 200 bellen, want de meesten gaan met z’n tweeën of drieën.”

-Mag je straks ook bezoekers gaan bellen?
“Ik hoop het niet. M’n collega’s zijn er druk mee. Als je je met een paar mensen even kwaad maakt heb je meesten wel bereikt. Vanavond gaan collega’s de bezoekers opvangen die niet zijn bereikt.”

-En troosten…
“Precies. Maar er wordt goed op gereageerd. Kijk maar eens op de Facebook-pagina van Rob de Nijs. Leuk hoe ontzettend veel mensen daar reageren met teksten als ‘word snel beter’ en zo. Heel hartelijk. Dat is weer eens wat anders dan haat-tweets en toestanden.”

- Op 28 januari had hij gelukkig nog een gaatje in z’n agenda?
“Ja. Wel prettig ook dat het ook dan op een woensdag is. De perfecte oplossing.”

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12