Afbeelding

Subaru slaat de grote trom met de nieuwe Outback en de Levorg

autonieuws

Editie: Week 15, Jaargang 23 |

Verkoopadviseur Nick Sterker bij de gloednieuwe Subaru Forester met 2.0 liter benzine- of dieselmotor of Lineartronic automaat.

DELFGAUW – Wat staat er eigenlijk niet van Subaru? De lijst modellen die verkoopadviseur Nick Sterker van Autobedrijf Harteveld opsomt is indrukwekkend. Te beginnen met de twee nieuwelingen, namelijk de vernieuwde Subaru Outback en de nieuwe Subaru Levorg. “Mèt alle andere modellen een breed en veelzijdig modellenprogramma”, aldus Nick Sterker.
Om maar eens te beginnen bij de Levorg. Dit is de opvolger van de Subaru Legacy. “Een compleet nieuw model, uitgerust met de nieuwste technieken”, weet Sterker te vertellen. “De Nederlandse première van de Levorg en dit model zal kort tijdens de AutoRAI te zien zijn.”
De meeste aandacht zal ongetwijfeld de nieuwe Subaru Outback trekken. Dit is de ultieme crossover van dit merk. Een veelzijdige en ruime stationwagon, leverbaar met een 2.5 liter benzine boxermotor en een 2 liter boxerdiesel. Beide standaard voorzien van vierwielaandrijving en CVT-automaat. “Kenmerkend is Eyesight, een revolutionair systeem dat met camera’s de omgeving en rij-omstandigheden van de auto volgt en desnoods ingrijpt als er gevaar dreigt”, legt Sterker uit. “Met een bijzonder complete standaarduitrusting.”
Ook nieuw in 2015 is de Subaru Forester met 2.0 liter benzine- of dieselmotor en Lineartronic automaat. Welke versie ook wordt gekozen, de zuinige en krachtige aandrijflijn, hoge mate van grip dankzij standaard 4WD en de nadruk op comfort en veiligheid maken van de Forester CVT een bijzonder veelzijdige SUV en een model dat met zijn trekgewicht van 2.000 kilogram uitermate geschikt is als trekauto. “Natuurlijk ontbreken ook de sportieve gangmakers van het merk, de BRZ en WRX STi niet in het paviljoen van Subaru”, zegt Sterker. “De WRX STi is het paradepaardje van Subaru. De duurste en dikste auto die Subaru in zijn gamma heeft.”
Op de AutoRAI kunt u ook alles te weten komen over de Noordkaap Challenge. Hiervan is het merk Subaru het afgelopen jaar hoofdsponsor geweest. De Noordkaap Challenge is een 6.000 kilometer lange reis, afgelopen jaar voor de vierde keer verreden. Deelnemers zamelden via de Noordkaap Challenge geld in voor de DJ’s van 3FM, die op dat moment in het Glazen Huis verbleven voor de jaarlijkse Serious Request actie. “In 2014 maakten de vier deelnemende Subaru’s grote indruk met hun onverzettelijke karakter”, legt Sterker uit. “En daarom is op de stand van Subaru op de AutoRAI één van de auto’s te bewonderen die deelgenomen hebben.”

Autobedrijf Harteveld
Exportweg 1
2645 ED Delfgauw
(015) 256 51 00
www.autobedrijfharteveld.nl

Download de laatste krant!

Energieweg 3
2627 AP Delft

T: 015 - 214 39 12