Ed Hoogendijk, Bernd Schneider en Leo Rontberg van RODI Media zh na de ondertekening van het samenwerkingsverband tussen Taptoe Delft en RODI Media zh.
Ed Hoogendijk, Bernd Schneider en Leo Rontberg van RODI Media zh na de ondertekening van het samenwerkingsverband tussen Taptoe Delft en RODI Media zh.

Ondernemend Delft als één man achter Taptoe Delft

Algemeen

DELFT – Als het aan Bernd Schneider en Ed Hoogendijk ligt, blijft Taptoe Delft dit jaar niet beperkt tot een muzikaal evenement op de Markt, op 9 en 10 september. Ze willen dat de hele binnenstad begin september aanhaakt met mooie acties.

Schneider en Hoogendijk benadrukken dat de Taptoe Delft een evenement is dat regionaal, nationaal en zelfs internationaal veel aanzien heeft. Naast de duizenden toeschouwers die de Taptoe vanaf de tribunes aanschouwen, wordt het ook via Omroep MAX op de landelijke televisie nog eens door meer dan een miljoen mensen bekeken. Daar kunnen èn moeten Delftse ondernemers bij aansluiten, vindt Schneider. Dan zal iedereen nog meer profijt en plezier aan de Taptoe Delft beleven. En niet in de laatste plaats is het voor het voortbestaan van de Taptoe Delft van belang dat ondernemers dit event gaan en blijven ondersteunen. "Wij gaan daarom een platform bieden waar ondernemers zich bij aan kunnen sluiten", legt Bernd Schneider uit.

Eén van de gezamenlijke acties is een speciale bijlage in de krant Delft op Zondag. Ondernemers kunnen hierin adverteren en zo laten zien dat ze de Taptoe Delft een warm hart toedragen. Een groot deel van de opbrengst van de advertenties is voor de Taptoe Delft. "En ook voor de horeca zijn er natuurlijk talloze dingen te verzinnen waarbij we kunnen aanhaken", zegt Ed Hoogendijk, voorzitter van de Koninklijke Horeca Nederland afdeling Delft. "Denk hierbij aan de fantastische Taptoe-arrangementen die we weer gaan aanbieden."

Bernd Schneider hoopt dat Delftse ondernemers en winkeliers mooie acties gaan verzinnen, zodat de hele Delftse binnenstad begin september de Taptoe Delft ademt. Maar liefst 150 vrijwilligers zullen ondernemend Delft komende tijd een bezoekje brengen en hen een leaflet overhandigen waarop ze kunnen aangeven welke advertentieruimte ze willen reserveren.